9 jel, hogy túlzásba viszed

 

Nem tartok túl nagy felvezetőt ennek az írásomnak, mert még lelécelsz, mielőtt magadra ismerhetnél. Ha az alábbiak közül több is stimmel, akkor bizony nagyon rá vagy görcsölve az edzés és diéta témára, és rád fér egy kis kikapcsolódás!

 

 

1. Csak ezen jár az eszed – és frusztrál

Folyton azon gondolkozol, hogyan kellene étkezned, hogyan kellene edzened. Az egész napodat átölelik a morfondírozásaid és ez már így megy hetek, hónapok, netán évek óta. Önmagában ezzel még nincs is nagy gond, de ha nem párosul hozzá öröm, kényelmes odaadás, szeretet a téma iránt, hanem sokkal inkább frusztráció és folyamatos aggódás azon, hogy mindent rendben csinálsz-e, akkor baj van. A dolgok maguktól is meg fognak történni, akkor is, ha nem aggódsz annyit miattuk. Csak csináld nyugiban. Relaxálj!

 

 

2. Csak erről tudsz beszélni

Biztos lenne jobb témánk is

Biztos lenne jobb témánk is

Bárkivel is elegyedsz beszélgetésbe, csakhamar felhozod az edzés és diéta témát. A családod mást sem hallgat otthon, csak hogy aznap milyen sikereket értél el, mennyit nyomtál fekve, kitartottad a zászlót vagy egy másik új gyakorlatot sajátítottál el, hány kalóriát ettél, miért ettél ma többet vagy kevesebbet, hogy miért jöhet most egy kis nasi, holnaptól majd úgyis jó leszel, vagy netán azt, miért nincs szükséged fogyásra… ha más témád sincs (mert folyton ezen jár az eszed!), nagyon jól az őrületbe lehet kergetni ezzel mindenkit. Szerintem pihenj kicsit!

 

 

 

3. Abszolút ez van a nap központjában! Mindent köré szervezel

Első helyen az étkezés és az edzés. Az nem lehet, hogy valami közbejön és kimarad az edzés, mert kiakadsz. Elképzelhetetlen, hogy csak kicsit is elhalaszd, hogy kompromisszumot köss. Ha váratlanul vendégek érkeznek vagy új feladatot kapsz, azonnal átfut az agyadon, el tudsz-e menni edzeni vagy hogy akkor most mégis lesz a vacsival. Nem lehet, hogy ne azt tedd és ne azt edd, amit elképzeltél… mintha valamilyen katasztrófa lenne kilátásban próbálsz megkérni mindenki mást, hogy tervezzétek át a napot, hogy edzeni tudjál, netán inkább ne is jöjjenek. Az meg kizárt, hogy ne főzz otthon magadnak. Szerintem meg ne parázz ennyit ezen… nem lesz katasztrófa, ha 1 nappal eltolod az edzést, ha esetleg kimarad 2 gyakorlat vagy 2 órával később tudsz enni.

 

 

4. Egy falatot sem fogadsz el / főzzenek ínyed szerint

 

túlzás3

 

Szigorú diétás elveidből egy fikarcnyit sem engedsz. Ha elmész vendégségbe, inkább sérted meg a házigazdát, minthogy szedj az ételből vagy pedig hőzöngesz, hogy nem főzött Neked valót. Pedig mintha már valahonnan hallotta volna a szabályaidat és tényleg látszik is, hogy próbálkozott, de nem jött össze szegénynek (nézd el neki, hogy nem tanulmányozta ki őket! Te mindenképp az ő ínye szerint főznél, ha hozzád jönne? Na látod!). Lehet, hogy az esetek nagy részében el sem fogadod a meghívást, inkább teljesen bezárkózol. A másik “kedvencem”, aki nem eszik egy családtag születésnapi tortájából, mert az nem diétás. Isten éltesse majd őt is! Nagyon jó kompromisszumokat lehet pedig kötni, ha egy ebédnek csak azon részéből veszel, ami számodra is megfelelő (pl. eszel krémlevest, de nem nyúlsz a kenyérkockákhoz vagy szedsz húslevest, de elkerülöd a tésztát, szedsz egy szelet sült húst, dísznek 3 szem krumplit, hogy úgy tűnjék, azt is fogyasztod, mellé pedig sok salátát!). Persze nem mindig van ez így, de őszintén, hányszor történik meg, hogy kénytelen vagy nagyon rossz ételt enni, mert rád erőszakolják és nincs kompromisszum? Nem gondolom, hogy sokszor. Take it easy!

 

 

5. Állandó bűntudat gyötör

Ha egy pici kis hiba csúszik a rendszeredbe, már a bűntudat gyötör. Talán még bünteted is magad… extra 5 km és másnap kimarad a reggeli, mert előző este elfogadtál egy szelet tortát… majd még ezen gondolkozol 1 hétig, hogy lehettél ilyen hülye és most ez vajon mennyire vetett vissza? Elárulom: semennyire. Sokkal többet árt az aggódások és önbüntetésed. Peace! Ne a rossz érzések köré szervezd az életedet! Légy büszke mindarra, amit könnyedén véghezviszel!

túlzás6

 

 

6. Folyton méregeted, nézegeted magadat

túlzás4Akárhányszor elmész a tükör előtt, muszáj megnézned magadat. Ott van még a narancsbőr? Nagy még a hasam? Formásodik a lábam? Minden reggel mérlegre állsz és tiszta ideg vagy, ha esetleg picit feljebb ment… erre semmi szükség, elárulom.

 

 

 

 

 

7. Lenézed azokat, akik “rosszabbak”

Nem kell mások méregetésével foglalkozni. Nem kell azzal foglalkozni, hol van rajtuk pici felesleg vagy mit esznek. Egyrészt mindenki a maga életét éli. Mindenki úgy éli, ahogy szeretné. Másrészt pedig egyáltalán nem tudhatod, nem iparkodik-e ugyanannyira! Ha valakin nincs kockahas, az még nem jelenti, hogy rossz, csak lehet, hogy eltérnek a céljai. Ne ítélj elsőre!

 

 

8. Fájdalmak, kimerültség, komoly izomláz ellenére is edzel

Mert úgy gondolod, ez visz előrébb. Nem hagyhatsz ki egy edzést sem. Már rákattantál, mint egy drogra, lehet, hogy komoly testi fájdalmakkal küzdesz túledzettségből kifolyólag, de még csinálod. Észre sem veszed a kettő közötti kapcsolatot. Mert “No pain, no gain”. Lehet, hogy teljesen kimerültél, de nem izgat, az edzésnek meg kell lennie. Pedig az edzés hatalmas stresszt jelent a testnek és az idegrendszerednek. Inkább pihenned kéne!

 

 

9. A figyelmeztetések ellenére is erőltetve folytatod

túlzás2Környezeted felfigyelt arra, hogy kezdesz túlzásokba esni, de nem hallgatsz rájuk egy pillanatig sem. Sokat fogytál és már nincs hová, netán rég meghaladtad az elképzeléseid. Nem látod, hogy nem kellene annyit stresszelned. Azt gondolod, hogy pusztán nem értenek és rosszat akarnak neked. Pedig valószínűleg ellenkezőleg, jót akarnak.

 

 

 

 

Magadra ismertél? Most hogy kapizsgálod, hogy talán túlzásba viszed, nem kell stresszelned többé. Elnézést, ha néhol nem voltam túl kedves. Csak jót akarok. Én nem nézlek le azért, mert teljes erőbedobással csinálod. Csúcs vagy, tisztellek a kitartásodért! De van, ami már túl sok. Ismerős a dolog. Benne voltam. Rám a fentiek közül 6 igaz volt huzamosabb időn át, az első felismeréseket másfél évvel ezelőtt tettem. A 7. és a 9. az, ami nem annyira volt igaz. A 4 csak javarészt igen (a születésnapi torta nálam elsődleges prioritású volt! 🙂 ). Ha ezek is jellemzőek lettek volna rám, talán sosem jutottam volna túl rajta. Nagyon fontosak ugyanis a barátok. Ők fognak támogatni bármely pillanatban, akárcsak a családod. Próbáld meg meghallgatni őket. Mi értelme az állandó stresszelésnek?

 

Milyen jelei vannak még annak, hogy valaki túlzásba viszi?

 

 

 

Metálozott testet,

Angelocska

Angelocska – Workout Girl

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Egészséges életmód and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.