Vas szerepe

A vas jelentősége a szervezetben

 

Többször tapasztalom, hogy töredezik a körmöm, sötét karikák vannak a szemem alatt (még akkor is, ha kialszom magam), délutánonként fáradékonyabb vagyok annak ellenére, hogy egészségesen táplálkozom és kifejezetten nehéz ételeket nem eszem. Ennek több oka is lehet, de elsősorban az, hogy vashiányban szenvedek.

 

A vitaminok szedése mellett fontos, hogy a nyomelemeket is pótoljuk, mint például a vasat.

 

Hiánya fáradékonysághoz, teljesítőképesség és a koncentráció csökkenéséhez is vezethet. Ha a vérben túl kevés a hemoglobin, nem tud megfelelő mennyiségű oxigént szállítani a sejtekhez, és ez akár vérszegénységet is okozhat.

Tovább a cikk folytatásához

image_print
pushpull_07

4 napos push-pull edzésterv középhaladóknak – első rész.

A cikk előző részében megismerhettétek a push & pull edzésfelosztást, most pedig nézzünk egy 4 napos edzéstervet a gyakorlatok leírásával.

 

Az edzésterv, a hosszúsága miatt 2 részletben jelenik meg a Metálozott testeken.

 

 

Tanácsok az edzéstervhez:

  • Két edzésnap után legyen egy pihenő, de az sem baj, ha minden másnap pihensz.
  • Minden edzés előtt alaposan melegíts be! Használj 5 percig közepes intenzitással egy kardió gépet, majd nyaktól lefelé haladva a bokádig melegíts be minden ízületet körzésekkel, gimnasztikával. Ez nagyon fontos a sérülések elkerülése végett és hogy testileg és mentálisan is felkészülj az edzésterhelésre.
  • A gyakorlatok előtt végezz egy-egy bemelegítő sorozatot kis súllyal.
  • Olyan súlyt válassz a gyakorlatokhoz, amivel az itt megadott ismétlésszámokat nehezen, de végre tudod hajtani szabályosan.
  • Ügyelj a légzésre: mindig az erőkifejtésnél fújd ki a levegőt és a súly visszaengedésekor lélegezz be!
  • Ha szálkásítás, vagy az erő-állóképességed fejlesztése a cél, kipróbálhatod köredzésként is az itt megadott terveket: végezz 4 kört minden gyakorlatból 12-15 ismétléssel, de viszonylag nagy súlyokkal. Pihenő annyi, amíg az egyik helyről a másikra átmész. A körök között 2-3 perc pihenő.
  • Az edzés végén mindig végezz nyújtást!

 

Tovább a cikk folytatásához

image_print
Pedikűr, lábápolás

Amiről mindenki megfeledkezik: a lábak ápolása

Elkerülhetetlenül itt a jó idő, kék az ég, zöld a fű, csiripelnek a madarak… Eljött a szandálok, papucsok, kinti sportok ideje. Igazi boldogság a természet lágy ölén a kedvenc sportunknak hódolni! Aki eddig nem mozgott vagy nem szívesen mozdult ki a lakásból, most már tuti nekiindul a tavaszi nagy átalakulásnak! Sportcipőt húz, biciklire pattan és irány-surány “Jön a nyár, mindent hű-bele!!” módjára. Na de nem mindegy milyen cipőt húz, erről már több cikkben írtunk.

 

Lábunk a legjobban igénybe vett testrészünk, illik nagyon odafigyelni rá! A minap olvastam egy jó kínai idézetet: a halál a lábfejtől kezdődik! Van benne valami!

Tovább a cikk folytatásához

image_print
terdpacsi2

Fekvőtámasz? Variáljuk! II.

 

A sorozat előző részében a hagyományoshoz inkább közelítő variánsokon zongoráztunk végig, most pedig forduljunk a haladóbb gyakorlatok felé!

 

 

Aszimmetrikus variációk

Alapvetően a fekvőtámasz egy egész testes, teljesen szimmetrikus gyakorlat (ugyanannyira terheli mindkét oldalt). Viszont mi emberek, nagyon ritkán vagyunk teljesen szimmetrikusak, a többségünknek valamelyik oldala erősebb. Ilyen esetekben az erősebb oldal gyakran többet dolgozik, leveszi a terhelést a gyengébbről, amitől még jobban is fejlődik, és a különbség egyre csak nő. Márpedig a sportsérülések leggyakoribb kiváltója valamilyen aszimmetria. Ezek legyőzésében is segíthetnek nekünk a féloldalas fekvőtámaszok.

Tovább a cikk folytatásához

image_print
Túrós torta, diétás

Túrós torta

Azok, akik picit fokozottabban figyelnek az alakjukra, sportolnak, tudják, hogy a túró remek táplálék. Diétába beilleszthető, sósan, édesen is fogyasztható fehérjeforrás. Személy szerint kedvenceim a túrós sütemények, közülük is egyik a következő kis torta, ami amellett, hogy hamar elkészül, nem bonyolult, egy születésnapra is megállja a helyét.

Tovább a cikk folytatásához

image_print
puzzle-693870_1280

5 hónap alatt 21 kg mínusz és felbecsülhetetlenül sok egészség – M. Feri sikertörténete

 

A Metálozott testek új cikksorozatában maguk az olvasók számolnak be sikertörténeteikről. Annu után most Feri írja le sikertörténetét. Ő egy igazi követendő példa, aki 5 hónap alatt megforgatta maga körül a világot! Külön öröm, hogy sikeréhez mi is hozzájárultunk. A képeken egyértelműen látszik a változás. Joggal lehet büszke, gratulálunk!

 

 

Leginkább a belső változásnak örülök!

 

 

Szia Angelocska!

 

Akkor bele is vágnék a történetembe:

 

Gyerekkorom óta túlsúllyal küzdök, mely a folyamatos számítógépezésnek, a mozgáshiánynak és annak köszönhető, hogy már 8 éves korom óta imádok főzni.  Emellett 15 éves korom óta elég sokat cigiztem.

 

Egyfolytában zabáltam, és az átlagos napi folyadékbevitelem 3 kávé, 1 liter kóla és este még pár sör volt, plusz 1-2 doboz cigi. Így jutottam el oda, hogy 2012 őszén (28 éves voltam) már 100 kg felett jártam (172 cm vagyok), a májam eléggé kivolt a vérnyomásommal és a kondíciómmal együtt, a testem romokban. A családomban gyakori a szívinfarktus, magas vérnyomás és cukorbetegség (apukám 37 éves korában halt meg infarktusban!). Szóval hasonló dolgok vártak rám is, ha tovább folytatom ezt az életvitelemet.

(Persze volt egy-két próbálkozásom konditerembe járással, futással, bringázással, de ezeket amilyen hamar elhatároztam, olyan hamar abba is hagytam. )

 

A Fegyencedzés 6 alapgyakorlata

A Fegyencedzés 6 alapgyakorlata

2012. decemberben fedeztem fel a Fegyencedzés nevű könyvet, amit nagyon érdekesnek találtam és tetszett, hogy akár a lakásban is csinálhatom a gyakorlatokat. Persze nem nagyon hittem benne, hogy sokat fog segíteni, de adtam neki egy esélyt mivel rám fért egy kis mozgás, így Karácsonykor elkezdtem a gyakorlatokat… és ahogy teltek a hetek, egyre jobban tetszett a dolog!!!

 

Nekiálltam az interneten is keresni a fegyencedzéssel kapcsolatos oldalakat, blogokat. Így találtam meg többek között a Metálozott testek oldalát és Jay blogját.

 

 

Ez a srác elképesztő dolgot művelt a fegyencedzést használva! 1 nap alatt elolvastam az elejétől a végéig a blogját, és megtaláltam benne a Harcosok étrendjét is.

 

Január 18.-án kezdtem el ezt az étrendet, mellette felhagytam a tésztaételek és pékáruk fogyasztásával, nem iszok alkoholt (max. 2 havonta 1-2 pohár fröccsöt), nem használok cukrot csak mézet, de azt is, csak ha muszáj és próbálok minél egészségesebb kajákat főzni és enni. Reggel a kávé után egy nagy pohár citromos vízzel indítom a napot, majd ebédig (délután 3 körül) még 1,5-2 liter víz vagy valamilyen tea (zöldtea, kamilla, menta, csipkebogyó). Ebédre általában 1 alma, 1 narancs és 1 répa a menü. (Eleinte a családtagjaim, munkatársaim kinevettek, mikor meglátták, hogy mit eszek. Most meg már azzal szívatnak, hogy ha nem hagyom abba, akkor „elfogyok” teljesen. :) )

 

És este jön a legjobb rész: a lakoma.

 

Rájöttem, hogy miért működik ez a diéta nálam: én soha nem tudtam betartani, hogy keveset egyek. Mindig annyit ettem, amennyit bírtam. Soha nem tudtam keveset enni, a kalóriaszámolgatást nem nekem találták ki. Most csak az alulevési időszakot kell „átvészelnem” (mostanában már egyre gyakrabban van, hogy nem is kell ennem napközben semmit) aztán este jöhet a lakoma.

 

Jay oldalán kívül a Metálozott testek cikkei és a Ti blogjatiok, ahonnan nagyon sok ötletet és motivációt kaptam a gyakorlatok kivitelezésétől kezdve (A húzódzkodást például a Te cikked alapján sajátítottam el :) és most már naponta kb. 50-60-at csinálok!) a finomabbnál-finomabb receptekig.

 

Most május van, 5 hónapja Fegyencedzem, 4 hónapja Harcos étrend és életmódváltás.

 

Fegyencedzés, harcosok étrendje

Fegyencedzés, harcosok étrendje

 

Jelenleg 78 kg vagyok, a vérnyomásom és a vérképem rendben van, a derékbőségemről annyit például, hogy tavaly még 38-as nadrágot hordtam, most a 32-es is kezd bő lenni!

 

Nem lehet lelőni, annyi energiával rendelkezek. Imádok mozogni! :) A fegyencedzés mellett hamarosan el akarok kezdeni kettlebellezni is.

 

Aztán majd még meglátjuk a többit! 😀

 

M. Feri

 

 

Legyél Te a motiváló erő!

Sikerült elérned a célodat? Függetlenül attól, hogy az áhított álomalak lett a Tiéd, jelentős javulást értél el egészségi állapotodban, vagy egy kimagasló sportteljesítménnyel büszkélkedhetsz, írd meg történetedet, illusztráld néhány fényképpel (alakváltás esetén mindenképpen a sajátjaiddal!), és szívesen kitesszük a weboldalra a TE történetedet.

Várjuk sikertörténetedet az angelocska@gmail.com e-mail címre!

Gyűjtsd be a Neked járó ELISMERÉST!

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print
Babavárás

Életmódváltás babavárás előtt

 

Ha babavárás előtt állsz és a lehető legegészségesebben, a legjobb formádban szeretnél teherbe esni, akkor érdemes pár életmódbeli változtatást tenned (ha eddig még nem tetted meg). Minél egészségesebb és fittebb vagy, annál könnyebben éled majd meg a terhességet, és kisbabád fejlődése is várhatóan gond nélkül zajlik majd. Azt javaslom, hogy minimum 3 hónappal a tervezett teherbeesés előtt kezd el jó irányba terelni az életmódodat.

Tovább a cikk folytatásához

image_print