nalesniki-z-maki-gryczanej-bezglutenowe-przepis

Chia mag recept, amit érdemes kipróbálnod. Chia magot palacsintába, tojás helyett!

 

Egyre felkapottabbak egyes szuperételek és nem véletlenül. A sokoldalúan felhasználható chia mag is nagy sikernek örvend az egészséges táplálkozás híveinek körében. Nemcsak azért, mert egészséges, tele vitaminnal, hanem azért is, mert kiválóan alkalmas a tojás helyettesítésére egyes receptekben és ezért hálásak azok, akiknek ételérzékenységük miatt le kell mondaniuk a tojásról.

 

 

Elsősorban kásákban és chia pudingban ismerik az azték zsályának is nevezett apró magokat, bár finomak, de kissé elcsépeltek, én ilyesmikkel most nem untatnék senkit.

 

chia2 chia3

 

 

 

 

 

 

Tovább a cikk folytatásához

image_print
bcaa

Mindent a BCAA-ról!

 

Az előző cikkemben dióhéjban megismerkedtünk az aminosavakkal és azok táplálékkiegészítőként való alkalmazásával. Közülük a legnépszerűbb a BCAA, amit ebben az írásban mutatok be részletesen. Mi az, miért, mikor, milyen formában érdemes használni?

 

Tovább a cikkhez

image_print
bodybuilding-supplements

Aminosav kisokos

 

Aki elkezd edzeni, előbb-utóbb minden féle táplálékkiegészítővel találkozni fog, köztük sokféle aminosavval. A legismertebbek közülük talán a BCAA és a glutamin, amit rengetegen használnak. De miért? Mik ezek, miért jók, miben segítenek? Ezt már sokan nem tudják, csak szedik őket, mert úgy olvasták/hallották, hogy kellenek.

Cikkemben részletesen írok az összes fontos aminosavról: melyik mire jó, mikor, miért érdemes őket használni?

 

Tovább a cikkhez

image_print
strength-wallpapers-21

Mindent a kreatinról!

A kreatin az egyik legnépszerűbb táplálékkiegészítő az erősödni, izmosodni vágyok körében. Ennek oka a tudományosan is bizonyított teljesítményfokozó hatása az erősportokban.

Cikkemben összegyűjtöttem róla a legfontosabb tudnivalókat: Mi a kreatin, hogyan működik? Hogyan kell szedni? Egyáltalán milyet érdemes választani? Mik a mellékhatások? Ezekre és hasonló érdekes, a kreatinnal kapcsolatos kérdésre is választ kapsz a cikkből.

Tovább a cikkhez

image_print
Fehérjeturmix

Hogyan válassz fehérjeport?

Edzéssel, diétával, egészséges életmóddal kapcsolatban mindig felmerül a különféle táplálékkiegészítők használatának kérdésköre. Az egyik legnépszerűbb ilyen kiegészítő a fehérjepor. Manapság már hatalmas a választék, rengeteg féle létezik, ami egyrészt nagyon jó, mert mindenki megtalálja a neki valót, másrészt jól megnehezíti a dolgunkat, amikor arra kerül a sor, hogy kiválasszuk a megfelelőt.

A cikkem célja, hogy segítsek a választásban.

Tovább a cikkhez

image_print
barbell-glute-bridge

Minimalista comb és popsiformáló edzésprogram

 

Aki ismer engem az tudja, hogy szeretek guggolni. Sőt, nem egyszerűen csak szeretek guggolni, imádok guggolni. A guggolásnál csak az elemelést szeretem jobban, de ha jobban belegondolok, az elemelésnél meg a guggolást szeretem csak jobban. Hajjajj, nem is lehet dönteni, hogy melyik királyabb gyakorlat, úgyhogy kiegyezem magammal abban, hogy a lábak és farizmok edzése király dolog.

 

Az Erőbarlangban egyetlen tanítványunk sem hanyagolja el a lábait, ugyanis minden edzésnapon gyakorolják valamilyen formában a guggolás, csípőcsapás mozdulatát, amit gyakran kiegészítünk különböző állatjárásokkal és cipekedéssel.

 

Tovább a cikk folytatásához

image_print
Medvehagymás szendvicskrém

Medvehagymás szendvicskrém

Egy egyszerű, de annál jobb recept 🙂

 

Hozzávalók:

  • 100 g juhtúró
  • kb. 3 ek tejföl
  • 10 levél medvehagyma

 

Elkészítés:

A medvehagymát összevágjuk apró kockákra (a szárát ne tegyük bele). A juhtúrót kikeverjük a tejföllel (attól függ ki, hogy szereti, ha folyósabban, akkor több tejföl kell bele, ha szárazabban, akkor kevesebb). Ne sózzuk, mert a juhtúró nagyon sós! Beletesszük a medvehagymát és jól elkeverjük. Friss zöldségekkel tálaljuk!

 

Elkészítési idő: 10 perc

 

Timi

Minden szószban két kanál

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print
sernik túrótorta totuból

Hamis túrótorta – olyan finom, nem mondod meg, hogy nem igazi!

 

Ha sok minden nem is, egy valami biztosan igaznak bizonyult paleo időszakomból (pontosabban: a paleo tanításokból): a túró pattanásokat okoz. Számomra legalábbis nagyon, ezért nem bírok túrót fogyasztani. Eleinte ellenkeztem, hogy kipróbáljam a totu tojásfehérje túrót, de végül beadtam a derekam és nem csalódtam! Bekeverve tényleg felveszi a túró ízét (és állagát). Túrós csusza után most egy igazi túrós süteményt kívántam meg, így a lengyel szernyikhez hasonló finomságot sütöttem.

Tovább a süteményhez

image_print