láb

Lábedzés otthon, gyorsan, hatékonyan

Amíg nem voltak gyermekeim fogalmam sem volt milyen az, hogy nincs 3 egybefüggő szabad percem, amíg ne történne valami. Most már tudom, éppen azért minden tevékenységemet elég sűrűn meg kell szakítanom. Magától értetődő volt, hogy olyan edzést kell kitalálnom magamnak, amiben több pihenő szakítja meg a gyakorlatokat, és nem tart sokáig az edzés. Tovább a cikk folytatásához

image_print
blue

Superfoods II. – Gyümölcsök II.

A gyümölcsökről szóló cikk első része: Gyümölcsök I.

 

 

Áfonya

A szupergyümölcsök között is igen kiemelkedő mind a kék, a vörös vagy fekete változata. Hihetetlenül magas antioxidáns tartalma mellett  kiemelkedő  C-vitamin, mangán és rostforrás.  A kékáfonya segít a krónikus megbetegedések elleni harcban, dohányosok körében nagyban csökkenti a tüdőrák kialakulásának kockázatát. A vörösáfonyát, vagyis tőzegáfonyát a húgyúti megbetegedések elleni csodafegyverként tartják számon, míg a fekete áfonya javítja a vércukor és inzulin értékeit, így  fontos szerepe van a cukorbetegség kialakulásának megelőzésében.

A kék áfonyát próbáljuk nyersen fogyasztani, azonban a tőzegáfonya túl savanyú lehet önmagában, ezért érdemes más gyümölcsökkel keverve enni, de inkább préslevét igyuk. Fekete áfonya ritkán kapható frissen, inkább lé vagy kivonat formában találkozhatunk vele.

blue4Recept tipp: Pürésítsünk kék áfonyát és ezzel dúsítsuk a reggeli zabkásánkat, vagy ugyanezt a pürét fűzzük össze zselatinnal, majd dobjuk fel vele a süteményeinket.

 

Füge

A fügét még a búzánál, árpánál és a hüvelyeseknél is régebb óta termesztik. Kitűnő K-vitam, rost, kalcium, kálium, mangán és réz forrás, de ezek mellett bőven található benne B1-, B2-, B6- vitamin, vas, foszfor és fehérje. Növényi hatóanyagtartalma szerepet játszik a szívbetegségek kialakulásának megelőzésében, de gátolja a vérrögképződést és a gyulladásos folyamatok kialakulását. Mivel nehezen tárolható és szállítható, többnyire aszalt változatokkal találkozhatunk a boltokban, de a benne található hasznos anyagok se aszalás, se főzés során nem bomlanak le.blue1

Recept tipp: Finom és tápanyagdús előételt készíthetünk pár hozzávaló segítségével. A fügéket metsszük be X alakban és óvatosan nyissuk szét. Töltsünk a közepébe kék-, vagy kecskesajtot, erre helyezzünk pár szelet mandulát, majd süssük meg.

 

Goji bogyó / Ördögcérna / Farkasgyümölcs

A szuperételek listáján előkelő szerepet foglal el a goji bogyó, és manapság egyre népszerűbbé is válik. Magas az A-, C- vitamin tartalma és jó kalcium, béta-karotin és antioxidáns forrás . Ez egy természetes multivitamin  „kapszula” mert: 20 féle ásványi anyagot, 18 féle aminósavat, 15% fehérjét, a barna rizsnél 67-szer több B1-vitamint, a zabkorpánál 100-szor több B3-vitamint, a nyers spenótnál 2-szer több béta-karotint, a narancsnál legalább 3-szor több C-vitamint tartalmaz. Csökkenti a szabadgyökök kialakulását, érelmeszesedés és cukorbetegség megelőzésében is segíthet fogyasztása.

Ezek mellett látásjavító, vérnyomást pozitívan befolyásoló, koleszterinszintet csökkentő hatása is ismert, valamint remek afrodiziákumként tartják számon. Frissen nem sokszor találkozhatunk velük, de szárítva, akár teaként fogyasztva is megtartja tápanyagtartalmát.

blue2

Recept tipp: Tápanyagokban gazdag, energiát adó édességet készíthetünk felhasználásával. Csupán az alábbi hozzávalókat össze kell kevernünk: 3 csésze zabpehely, fél csésze mandulaliszt, fél csésze kakaópor, méz, agavé nektár vagy édesítő, fél csésze olvasztott kókuszzsír, fél csésze goji bogyó. Keverjük jól össze a hozzávalókat, formázzunk a masszából kis golyókat majd pár órára tegyük a hűtőbe. Akár reggeliként is megállja a helyét.

 

Felhasznált irodalom:

Tonia Reinhards: ÉtTrend. Ventus Libro Kiadó, 2011

http://www.gojimester.hu/

 

Nóri

Facebook ITT

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print
gug

A lábak és a farizmok edzése teremben – 2. rész: guggoljunk!

Sokáig gondolkodtam, vajon hogyan is osszam fel a láb- és farizom gyakorlatokat… Izomcsoportonként nagyon nehéz lenne, mert sok az összetett gyakorlat, ahol egyszerűen minden dolgozik, rengeteg a variációs lehetőség, így úgy döntöttem, első körben a legfontosabb, nagy súllyal végezhető alapgyakorlatokat és azok változatait mutatom be, azok közül is először a guggolást és változatait. Ezek a gyakorlatok elsősorban a combfeszítőket és a nagy farizmot dolgoztatják meg, de a combhajlítók és -közelítők is kiveszik részüket a munkából. Tovább a cikk folytatásához

image_print
ötlet

Ötletek, hogyan dobd fel az edzéseid

„Válassz ki 2-4 különböző gyakorlatot, csinálj 3-5 sorozatot belőlük, 8-12 ismétlés egy sorozaton belül…”, és még lehetne sorolni ezeket a csontig lerágott edzésmódszereket, de valljuk be őszintén, egy idő után unalmassá válik, ha csak egymás után lezavarjuk a különböző gyakorlatokat. Ha unod az edzésedet, akkor fejben sem teszed oda magad rendesen, nem fogsz beleadni mindent az erősítésbe. Tovább a cikk folytatásához

image_print
verseny2

Mr & Ms Metálozott testű verseny

 

★★★ TÉGED KERESÜNK??? ★★★

 

Jó formában vagy? Büszke vagy magadra? Szereted a kihívásokat? Mutasd meg mindenkinek, mit értél el és nevezz a versenyünkre, hisz megnyerheted az értékes FŐNYEREMÉNYT!

 

 

Verseny leírás, tudnivalók

  • Jelentkezz az alábbi űrlap kitöltésével.
  • Mellékelj 2-3 fotót, melyeken  jól nézel ki (a legjobb kerül kiválasztásra).
  • Fontos, hogy jó minőségű fotókat küldj és látszódjon a tested teljes egészében, hisz a verseny erről szól.
  • A fotód mellé küldj egy 1 mondatos bemutatkozást (1 mondatnyi tudnivaló rólad). Ezt a fényképed mellett fogjuk megjeleníteni a versenyben.
  • Nők és férfiak külön versenyeznek.
  • A versenyre kortól függetlenül bárki jelentkezhet!
  • A fényképeket keresztnévvel, korral és a mondattal véletlenszerű sorrendben egy Facebook albumba töltjük fel. Az olvasók a like gomb megnyomásával fognak szavazni.

 

 

Határidők

  • Jelentkezés: augusztus 1.-15.
  • Szavazás: augusztus 16.-31.
    • Menete: közönségszavazás Facebook-on (a legtöbb szavazatot elérők közül a végső nyerteseket a szakértőkből álló zsűri választja ki).
  • Eredményhirdetés: szeptember 1.

 

 

FŐNYEREMÉNY

  • A Mr & Ms Metálozott testű versenynek 2 győztese lesz – 1 nő és 1 férfi
  • A nyereményük pedig egy 2×1 órás fotózás profi fotóssal,
  • illetve a nyertesek lesznek a weboldalunk arcai!

 

 

Jelentkezés

Az alábbi űrlap kitöltésével tudsz jelentkezni.
Minimum 1 kép csatolása kötelező, de javasoljuk, hogy 3-at küldj (a legjobb kerül feltöltésre). Csatolható maximális képméret 0.48 MB, csatolható fájlok .jpeg, .jpg, .JPG, .gif, .png, .bmp.

Kérjük, hogy a “Küldés” gombra kattintva várj, amíg megkapod a visszaigazoló üzenetet, hiszen a fájlok feltöltéséhez idő kell.

A versennyel kapcsolatos egyedi kérdéseidet a kapcsolat@metalozott-testek.hu címre tudod elküldeni.

 

Név*

Email cím*

Kor*

1 mondatos üzenet*

Képcsatolás 1 - 1 kötelező, maximális méret 0,48MB*

Képcsatolás 2 - opcionális

Képcsatolás 3 - opcionális

image_print
super

Superfoods II. – Gyümölcsök I.

A gyümölcsökről elsősorban a pompás színek mellett mindenkinek az egészség és a vitaminok jutnak eszükbe. Majd a keményen diétázók átgondolják, és elkezdenek aggódni a gyümölcscukrok miatt, talán a zöldségesnél is hagyják inkább a szebbnél-szebb darabokat. Érdemes azonban jobban megvizsgálnunk ezeket a finomságokat, hiszen jótékony élettani hatásuk mellett eltörpülhet a cukortartalom, és a megfelelő időpontban fogyasztva bármilyen diétába beilleszthetőek.

Előzmény: „Superfoods”- asztalra velük! I.

 
 

Citrusfélék


gy1Ezek a gyümölcsök talán a legkedveltebbek és a legtöbbek által fogyasztottak. Részletesen lehetne írni a különféle citromokról, narancsokról, mandarinokról és grapefruit fajtákról, de jótékony hatásuk általánosan mindegyikükre elmondható. Talán senki sem lepődik meg azon, hogy az egyik legjobb C-vitamin források, de emellett magas a rost- és antioxidáns tartalmuk, valamint a narancs és grapefruit félék sok B1-,B5,-B6-vitamint, magnéziumot és folsavat tartalmaznak. Növényi hatóanyagtartalmuk segíthet a megfázásos megbetegedések elkerülésében és különösen alkalmasak a nyelőcső-, gége- és gyomorrák kialakulásának megelőzésére. Legjobb, ha nyersen fogyasztjuk a citrusféléket, vagy frissen facsart levüket (akár limonádéként) isszuk.

Recept tipp: A mandarin tápanyagtartalmát erősíthetjük, ha spenótlevelekkel, kalifornia paprikával, sárgarépával salátaként fogyasztjuk. Még jobban növelhetjük a tápértékét egy kevés szezámmag, vagy szezámolajos öntet hozzáadásával.

 

Datolya

gySokan ismerjük a boltokban kapható, tálcás, aszalt datolyákat, amelyek leginkább apró bogarakra emlékeztethetnek. Azonban érdemes felkutatni a cukrozatlan aszalványokat, hiszen rendkívül jó élettani hatásokkal rendelkeznek. A B-vitaminok mellett magas a kálium, mangán és rost tartalma. Fogyasztása a vérben található gliceridek szintjét csökkenti. Rendkívül jó nassolnivaló, tápanyagtartalmából főzés után sem veszít. Nagyon jó a sütemények tésztájának dúsítására, valamint húsos ételek tápanyagtartalmát is gazdagíthatjuk vele.

Recept tipp: Datolyából készíthetünk krémes csokiszószt is. A kimagozott gümölcsöket áztassuk be egy éjszakára, majd másnap kakaóporral, ha nem elég édes, egy kevés édesítővel és vízzel pürésítsük, és meg is vagyunk vele. Rostonsült húsok mellé tálalhatunk apróra vágott datolyákkal dúsított rizst, nagyon jól kiegészíti a pikáns ízeket.

 

Cseresznye, meggy

gy2Nagyon sokak kedvence ez a páros, és nemcsak a finom ízeik miatt érdemes nyáron feltankolni belőlük. Rendkívül magas a C-vitamin, kálium, mangán és rost tartalma. Emellett antocianinban gazdagok, amelyek bizonyítottan az anyagcsere-betegségek rizikófaktora ellen gyógyhatásúak lehetnek. Az elhízás és a gyulladásos folyamatok, valamint a vér lipidjei és cukorbetegség kapcsolatát igazoló vizsgálatok során kiderült, hogy napi fél csésze meggylé fogyasztása jelentősen csökkenti a cukorbetegség kialakulását. Egyesek szerint, ha naponta tíz szem cseresznyét elfogyasztanánk, jelentősen csökkenne bármilyen betegségnek a kockázata (sajnos ez a kúra a nyári időszakon kívül meglehetősen nehezen kivitelezhető).  Legjobb, ha a friss gyümölcsöket, vagy levüket fogyasztjuk, de akár fülbevalóként is megállják a helyüket.

Recept tipp: Salátánkat friss szemekkel, a süteményeket pedig aszalványaikkal feldobhatjuk. Könnyű, hideg levest készíthetünk, ha a magozott cseresznye/meggyszemeket fahéjjal, szegfűszeggel, citromlével és édesítővel pár perc alatt összefőzzük, majd pár kanálnyi gyümölcsöt kivéve, joghurttal leturmixolunk és ezzel sűrítjük a levest. Lehűtve fogyasszuk, levesbetétként apró túrógombócokat kínálhatunk.

 

Ananász

gy3Ez az egzotikus gyümölcs sok diétázó kedvencei közé tartozik, mivel a benne található bromélia nevű emésztőenzimnek zsírégető hatást tulajdonítanak (de természetesen senki sem fogja eltüntetni a zsírpárnáit csupán gyümölcsrágcsálással).  C-vitamin tartalma kiemelkedő, de kitűnő B1-, B6-vitamin, folsav, magnézium, kálium és rézforrás. Magas rosttartalma segíti az anyagcserét és enyhe vízhajtó hatással rendelkezik. Frissen fogyasztva juthatunk a legtöbb ásványi anyaghoz, de még a konzerválás során sem veszít sokat tápanyagtartalmából (ez esetben próbáljunk 100% ananászlében eltett darbokat választani a cukorsziruposak helyett).

Recept tipp: Készítsünk Hawaii csirkét sajt, ananász, sonka és csirkemell rétegzésével. Legjobb ha először összesütjük a fűszeres csirkemellet a sonkával, majd ha elkészült, ráhelyezzük az ananász szeletet és sajtot és csak annyi időre tesszük vissza a sütőbe, míg megpirul a sajt. Így a lehető legtöbb tápanyag megmarad az ananászban. Kókuszreszelékkel dúsított rizs vagy kuszkusz remekül illik hozzá.

 

Felhasznált irodalom:

Tonia Reinhards: ÉtTrend. Ventus Libro Kiadó, 2011

 

Nóri

https://www.facebook.com/printz.nora?fref=ts

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print
Körtés pite

Körtés pite

 

Amikor nincs sok időm sütni, de szeretném néhány napra előre ellátni magam uzsonnával, általában ezt a receptet választom. Nagyon egyszerű, nem kell több edényt elővenni, csak összekeverni a hozzávalókat, és szinte bármilyen gyümölccsel elkészíthető. A kedvencem a meggyes, de ilyenkor nyáron sárgabarackkal is nagyon finom, és lassan érik a szilva is… A receptet tehát mindenki ízlés szerint variálhatja, kakaópor is kerülhet a tésztába és különböző fűszerek, a gyümölcsöktől függően.

 
Tovább a cikk folytatásához

image_print