A megfelelő cipő kiválasztása – magas vagy lapos legyen?

Erről akár könyvet is írhatnék, de más már megtette. Így szorítkozzunk a lényegre! 🙂

 

A legtöbb nő szereti a magassarkú cipőt, mert szép vádlit és combot formál viselőjének, sokan szexinek is tartják. Ez mind rendben is van.  Viszont rengeteg egészségügyi károsodást, torzulást okoz a lábakon és a gerincen. A túl magas sarok miatt a test súlyvonala a lábujjakra nehezedik, emiatt kialakulhat a kalapácsujj, a bütyök, a vádli izomzatànak vagy az  Achilles-ínnak a rövidülése.

 

testtartas

 

Az instabil magassarkúban ingadozàs a térdekben 26%-kal növeli a nyomást, ami ízületi betegségekhez vezet, esetleg bokaficamot és bokatörést is okozhat.

Nem mondomujjnyomas, hogy ezek után senki ne hordjon tűsarkút vagy magassarkút, de ha nem muszáj, akkor csak alkamanként tegyük ki a lábainkat és a gerincünket, ekkora terhelésnek! Hazaérve pedig masszírozzuk át a lábakat és a vádlit, esetleg áztassuk ki őket!

 

 

Magassarkú cipő vásárlásánál figyeljünk arra, hogy az ne meredeken ejtsen lefelé, hanem legyen egy kis törés a talprészen. Ha nyom a cipő ne vegyük meg semmiképp!

Ne csak felprobáljuk, hanem szánjuk rá az időt és járkáljunk benne kb. 10 percet a boltban, hogy megérezzük, valóban a mi lábunkra való-e a cipő és jól érezzük-e magunkat benne.

 

 

A megfelelő cipősarok kiválasztásához itt egy kis segítség:

sarokmeretVedd le a cipőd, ülj le egy székre és nyújtsd a lábaidat egyenesen előre, magad elé! Lazítsd el a lábad és a bokádat!

Mérd meg a távolságot a nagylábujjad hegyétől egy képzelt vonallal a sarkad alsó részéig! Ez lesz a jó sarokmagasság Neked.

A balerina típusú cipők sem túl egészségesek, mert a sarok nagyon gyenge csillapítással vagy anélkül ütődik a talajhoz, igy nincs fékező hatás. Ezért minden lépéskor az összes ízület az első nyakcsigolyáig egymásnak ütközik, ami kopáshoz vezet. A cipőbetétekkel javíthatjuk lábbelinket!

 

 

Hogyan is járjunk magassarkúban?

Fontos a megfelelö tartás, ne dőljünk se előre se hátra, tartsuk egyenesen kihúzva magunkat, vállak hátra húzva kicsit, térdek lazák! Probáljuk előbb mezítláb, könyvvel a fejünkön. Ez régi módszer, de jó!:) Ha megy, húzzuk fel a cipőt és tegyük a könyvet a fejünkre. Ha nem esik le, kimerészkedhetünk az utcára 🙂  Segítséget ezen a linken is kaphattok.

Ha mégis kicsit szűk a cipő, akkor probálkozzunk a vizes zokni módszerrel, bàr ez most télvíz idején könnyen felfázáshoz vezet! Van egy másik modszer: egy zacskóba vizet töltünk, belerakjuk a cipőbe, és így betesszük a fagyasztóba, ha megfagyott a víz, nő a térfogata, ezáltal tágitja a cipőt 🙂

 

Figyeljetek oda a cipőre és magatokra is. A csinos nem minden. Legyél csinos és egyúttal egészséges is!

 

Szilvi

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Egészséges életmód and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.