Al Kavadlo – interjú a fegyencedzés 2. kötetének sportolójával

 

Al Kavadlo nagy sikerű edző Amerikában, a magyar fegyencedzők között is elismert személyiség. Ezért arra gondolt az egyre bővülő magyar Fegyencedzés csoport, hogy szedjük össze a kérdéseinket és közösen tegyük fel neki. Ezekből a kérdésekből hoztunk össze vele egy kis interjút még novemberben.

 

Kattints a képekre a nagyításhoz!

alkavadlo1Hello Al, köszönjük, hogy elfogadtad a meghívásunkat a csoportba! Nagy megtiszteltetés. Összegyűjtöttünk neked pár kérdést, hogy ne kelljen külön-külön válaszolgatnod mindenkinek.

 

Al Kavadlo: Hello! Köszönöm a meghívást és hogy a kérdéseket így egybegyűjtöttétek!

 

1. Miről fog szólni a következő könyved (Pushing The Limits! – Total Body Strength With No Equipment), mi lesz benne az újszerű? Marad a ‘Zen approach?’

Al: A következő könyvem a saját testsúlyos gyakorlatokról fog szólni, amelyekhez nem kell semmilyen eszköz. Az egészet a minimalizmus jegyében írtam. A fő gyakorlatok: fekvőtámaszok, guggolások, hidak, fejenállások, kézenállások és ezeknek rengeteg variációi, beleértve az egykezes fekvőtámaszt és az egylábas guggolást. Hosszabb lesz és több fotót fog tartalmazni, mint a legutóbbi könyvem, a Raising the Bar.

 

2. Létezik valójában a Fegyencedzés titokzatos írója, Paul Wade?

Al: Még nem találkoztam Wade edzővel személyesen, de beszéltem vele rengetegszer emailen keresztül és ő egy nagyon jó csávó, aki érti a dolgát. Nincs kétségem a történetének igaza felől, de egyértelműen álinformációkat közöl magáról. Ez az ő stílusa és ezt tisztelem.

 

3. Hogyan nehezítenéd az állásból állásba hidat, egylábas guggolást és a lábemelést rúdig, vagy milyen nehezebb gyakorlatot tudsz ezeknél?

Al: A lábemelést függeszkedésben jóval nehezebbé teheted, ha kipróbálod egy kézzel. Az egylábas guggolást nehezítheted, ha a kezed a fejed tetején van vagy a hátad mögött tartod. Még jelenleg is dolgozom az állásból állásba hídon, szóval erre még nem tudok válaszolni! egy másik jó láb gyakorlat, amit ajánlok:

 

 

 

4. Gyakorlod a tökéletes egykezes fekvőtámaszt, próbálod kifordulás nélkül?

Al: Már nem dolgozom a “tökéletes” egykezes fekvőtámaszon. Ezt alaposabban is kifejtem a következő könyvemben.

 

 

5. Hogy állsz a palánkkal (planche)? Az utolsó bejegyzésed a gyakorlásról 2011. januári.

Al: Egyre közelebb vagyok a palánkhoz! Már tudom a széttett lábas verziót 1-2 mpig, szóval egyre közeledek. Nem adom fel, meg fogom csinálni a teljes palánkot, akkor is, ha több évbe fog telni!

 

 

6. Láttad már Jay videóját?

 

Al: Épp most néztem meg! Nagyon erős és fejlett alak! Szép munka!

 

 

7. Paul Wade szerint felesleges a nagy mennyiségű fehérjebevitel, szerinted is?

Al: Egyetértek Wade edzővel a fehérjéről. Írtam a blogomon erről.

alkavadlo2

 

 

8.  Mivel szoktad motiválni magad?

Al: Hogy miért maradok motivált? Olvasd el az első könyvem! Az egész a mentális dolgokról szól.

 

 

9.Mióta edzel?

Al: Akkor kezdtem el edzeni, amikor 13 éves lettem. most 33 vagyok, szóval 20 éve. Légy türelmes!

 

 

10. Mennyire tartod fontosnak a Fegyencedzésben leírt 2mp-1mp-2mpes ütemet?

Al: Jó dolog lassú ismétléseket csinálni néha, de nem mindig szükséges. Írtam erről is a blogomon.

 

 

11. Mi a véleményed a csoport tagjai által készített videóról?

 

 

Al: Most nézem – nagyon jó! Imádom, hogy lányok is edzenek benne! És a Pantera az egyik kedvenc zenekarom! Eltört az egyik lábad? Csinálj egylábast a másikkal! Király!

 

 

12. Olvastam, hogy szoktál elemelést is csinálni. Mennyi a maxod?

Al: Igazából egy pár héttel ezelőtt csináltam elemelést a konditeremben először mostanában. 156 kilót emeltem el, egy pár ismétlést csináltam, de nem próbáltam nehezebbet. Egyébként azt mondom, hogy ez közel volt a maxomhoz. Itt vannak az elemelést helyettesítő saját testsúlyos gyakorlatok, ha esetleg nem olvastátok.

 

 

13. Mit gondolsz a harcosok étrendjéről?

Al: Ami a harcosok étrendjét illeti, nézd meg a beszélgetést, ami az üzenőfalamon zajlott le.

 

 

14. Al, én plusz súlyokat használok az edzésemhez, mit gondolsz? Tanácsoltad valaha, hogy használjon valaki súlymellényt?

Al: Nem használtam súlymellényt egy ideje, de hasznos cucc lehet.

 

 

Nagyon szépen köszönjük, hogy időt szakítottál ránk és válaszoltál a kérdéseinkre. Nagyon rendes tőled!

Al: Örülök neki, ha segíthettem! Mindenkinek jó edzést!

 

 

Az interjúban és a fordításokban Zsolti segédkezett. A cikket írta:

 

Jay

jayworkout.blog.hu

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok, Saját testsúlyos edzés and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.