Alkar állás: megmutatjuk, hogy csináld

A gyakorlat sokkal könnyebb a kézenállásnál, annál jóval hamarabb el lehet sajátítani. Teljes testes koncentráció és zavartalan elme szükséges hozzá, viszonzásul pedig nagyon jól fejleszti is az előbbit, tisztítja az utóbbit. Ha nem sikerül azonnal, ne add fel, gyakorolj kitartóan, minden nap néhány percet rászánva.

 

Egy kis bevezetés

Az alkar állás gyakorlását a falnál ajánlatos kezdeni, lehetőleg matracon, mert különben nem tesz jót a (könyök környéki) bőrnek. Később egyre távolodni fogunk a faltól.

 

A felkészülés

Térdeljünk le a matracra, majd tegyük le az alkarokat pontosan vállszélességben. Ezt úgy tudjuk lemérni, hogy bal kézzel megfogjuk a jobb könyökünket, jobbal pedig a balt. Így helyezzük le a könyököket, alkart a földre, és ott bontsuk.

A térdekhez képest olyan távolságban tegyük le őket, mintha négykézláb állnánk (csak épp térdeken és könyökökön).

Egy ernyedt test nem tudja magát megtartani

Mielőtt tovább mennél az alkar állás felé, fontos az egész test megfeszítése: az ujjak, kézfej és alkar adják az alapot, felkar, vállak, hát, has, derék csípő, lábak… minden kiveszi a részét a munkából!

 

Fel, alkar állásba!

Akár kicsit közelebb is léphetsz a könyék felé most, ha a lábaid még mindig egyenesek maradnak (a feneked közelebb kerül a fejed fölé!). Az erősebbik láb (vagy ahogyan kényelmesebb) a földön marad, míg a másikat olyan magasra emeljük, ahogy csak tudjuk. Egy aprócska, de nem túl erőteljes elugrás segítségével a két lábbal a falnak érkezünk. Csak a sarkak érhetnek a falhoz, semmi más. Először így tartjuk magunkat, ha van bennünk elég erő, menni fog. Akinek már ez problémát okoz, annak először meg kell erősítenie a felsőtestét. Ha visszaesnek a lábak kiinduló helyzetbe, újból felmegyünk. Ezt gyakoroljuk, amíg nem tartjuk magunkat biztosan a falnál.

Ezek után megpróbálunk a sarkakkal távolodni a faltól néhány centire, előbb az egyik, majd a másik lábbal. Ha visszaesünk és újból nekidőlünk a falnak, megpróbálunk ismét eltávolodni tőle a sarkakkal, hogy csak a levegőben tartsuk magunkat. Idővel tapasztalhatod, hogy a felmenetel során egyre kisebb erővel csapódsz neki a falnak, egyre hosszabb ideig tudsz eltávolodni tőle.

 

Alkar állás szabadon

 

36 mp, Angelocska

Ha már kezdünk ráérezni a dologra a falnál, akkor lehet elkezdeni távolodni a támaszunktól (a faltól). Most helyezkedjünk el távolabb tőle, úgy 15 cm-re legyenek az ujjak a faltól. Valószínűleg még mindig sokszor egészen addig hátradőlünk, hogy a fal állít meg minket, de egyre kevesebbszer fog ez előfordulni.

 

Ha már fent vagy,

ALkarállásGratulálok 🙂 ez egy nagyon jó érzés. Ne feledkezz meg továbbra sem a teljes teszt feszességéről, hiszen az ernyedt test könnyen összeesik.

 

Ha már biztosan megy az alkar állás, elkezdheted bonyolítani.

 

Metálozott testek,
Angelocska
metalozott-angelocska.blog.hu

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok, Saját testsúlyos edzés and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.