Alkohol, ami hizlal – adventi naptár 18.

 

Pont a 17. naptári napon írtam a bor jótékony hatásairól. Viszont azt ne feledjük, hogy erre a bor 1-2 dl mellett képes, ami még nem jelent komoly energiabevitelt. Az alkohol azonban nem képes semmilyen energiaforrássá átalakulni. Mivel hasznosíthatatlan, ezért nagy mennyiségben azonnal a zsírpárnákat célozza be (az agysejtekkel egyetemben 😉 ).

 

Az ünnepek táján (és amúgy is) nem árt figyelned arra, hogy nemcsak annak lehet magas kalóriatartalma és hizlaló hatása, amit megeszel, hanem annak is, amit megiszol… sőt! Az italok energiaértékét a fogyókúrázók rendszerint figyelmen kívül hagyják, pedig hatalmas értékeket lehetne megspórolni csupán az önmegtartóztatással.

 

Ha lehetséges, az ünnepek táján is jó minőségű borokra, sörre, pezsgőre (és lehetőleg ne egyszerre és ne nagy mennyiségben 😉 ) korlátozd az alkoholfogyasztásodat.

 
Az alábbi mennyiségek 1 dl-re vonatkoznak.
 

 

ALKOHOLOS ITALOK Energiakcal Szénhidrát GI
Alkoholmentes bor 6 1,1 0
Alkoholmentes sör 20 5,0 0
Almabor 36 2,0 0
Asztali bor 83 2,7 0
Barna sör 51 5,9 0
Fehérbor 82 2,6 0
Gin 263 0,0 0
Konyak 246 1,7 0
Likőr 306 32,5 70-100
Pálinka 260 0,0 0
Pezsgő 76 1,4 0
Rum 231 0,0 0
Sör 43 3,5 0
Sütőrum 140 0,0 0
Tequila 200 0.0 0
Unicum 323 19,0 70-100
Világos sör 38 4,6 0
Vodka 231 0.0 0
Vörösbor 85 2,6 0
Whisky 248 0,1 0
 
 
Metálozott testet,
Angelocska
Angelocska-Életmód
 
 
Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.
 
image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Alapismeretek, Egészséges életmód and tagged , , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.