Denis Minin – egyedülálló magyar interjú a profival

Az emberi test lehetőségei határtalanok!

 

Denis Minin nevét mind hazánkban, mind saját hazájában, akárcsak a világ bármely területén mindenki jól ismeri, aki nyújtón és korlátokon edzi testét. A Street Workout egyetlen szóra rövidített változataként ukránul csak Workout-ként emlegetett sportirányzat igen elismert képviselője ő. Képességeit nehéz felülmúlni, sokak számára hatalmas példakép.

 

 

Mindarra, amit ő nap mint nap megtesz a sport és egészséges életmód népszerűsítéséért, a „dicséretre méltó” nem lehet elég jó kifejezés. Dnyepropetrovszkból kiindulva ma már  Ukrajna-szerte épülnek a kültéri tornaparkok, melyek az érdeklődők számára ingyenesek, akárcsak az edzések, amelyekben segítséget kapnak Denis Minintől és az ő nyomán “felnevelkedett” többi profitól. Mostanra a mozgalom odáig fejlődött az országban, hogy az ukrán „Csillag születikben” is a Workout csapat kapta az első helyezést a nézők szavazata alapján. Denis Minin viszont még ennél is tovább megy: Dnyepropetrovszkot Ukrajna fitnesz központjává, Ukrajnát pedig a világ fitnesz központjává akarja tenni. Gyakran hangsúlyozza, hogy ő nem pusztán elméleteket gyárt. Ez ezúttal is így van, ugyanis a tettek szintjén is a tervének a gyakorlatban való megvalósításának útjára lépett! Csapatával iskolákat, középiskolákat, felsőoktatási intézményeket látogatnak, előadásokat, edzéseket tartanak, népszerűsítik a módszert, amely az egészség megszerzésének és fenntartásának, betegségek után pedig annak a visszaállításának legjobb módszere – a Street Workout.

 

Azt hiszem, hogy volna mit tanulnunk ebből a mentalitásból!

 

denis7A Facebook Fegyencedzés csoporttagjainak közös ötlete volt, hogy a sikeresen, a csoporton belül Facebook “chat” formájában lebonyolított Al Kavadlo interjút több hasonló is kövesse. Szavazás indult arról, hogy kinek tegyük fel legközelebb kérdéseinket. A voksok egyértelműen azt mutatták, hogy legtöbben Denis Minintől szeretnének többet megtudni a Calisthenicsről. Bárki feltehette kérdéseit, amit egy fájlba összegyűjtöttünk. Az oroszra fordítást örömmel vállaltam magamra, valamint elláttam a kérdéseket némi kiegészítéssel, hogy ne érdeklődjünk olyasmi felől, amire Minin néhány interjújában vagy videójában már megadta a választ. Valahogy az ügy mégis feledésbe merült, ezért a csoport két adminisztrátorának engedélyével elkészítettem az interjút Denis Mininnel, ami itt olvasható.

 

 

 

Az interjúvétel e-mailben történt, miután Denis az „orosz Facebook”-on, a www.vkontakte.ru -n keresztül küldött üzenetet nem olvasta. A postáját viszont szerencsére gyakran ellenőrzi 🙂  Mivel az interjú napján több levelet is tudtunk váltani, kihasználtam az alkalmat és megmutattam neki a közös videónkat, így némi tanáccsal is ellátta a csoportot.

 

 

 

Íme levelezéseink eredménye:

 

Kedves Denis!

Egy magyar „workout”, a Fegyencedzés (Convict conditioning) nevű Facebook közösség nevében írok. Nagyra becsülünk Téged, az eredményeidet, mindazt, amit elértél, és szeretnénk tanulni Tőled. Ezért összegyűjtöttük a közösségünk kérdéseit, amelyek mindannyiunkat érdekelnek. Hálásak vagyunk azért, hogy válaszolsz rájuk. Sok boldogságot, szerencsét és egészséget kívánunk Neked, valamint még több sikert a sport terén és az egészséges életmódban.

 

Köszönjük!

 


 

 

Denis:

Nagyon köszönöm a kérdéseket és elnézéseteket kérem a késlekedésért – nagyon sokat utazom különböző városokban, gyermekotthonokat és iskolákat látogatok meg, és nem mindig van szabad időm.

 

Tisztelettel,

Denis Minin

 

1. Kérdés: Mit tudsz ajánlani kezdők számára az ízületeik megvédése céljából?  (Talán ismersz bevált szereket, vagy speciális gyakorlatokat végzel, esetleg speciális ételeket, koktélokat fogyasztasz?)

Denis:

Ami azt illeti, ezt a kérdést nagyon sokszor teszik fel a fiatalok, mivel pont a kezdőknél merülnek fel az ízületi fájdalmak, különösképpen a könyékben. Valójában ez a probléma a fiatalok 80%-át érinti, amikor ennek a nem standard terhelésnek vetik alá a szervezetüket és a fizikumuk eltér az átlagostól. Igen gyakran a szalagok és az ízületek fájni kezdenek az olyan gyakorlatok után, mint az egykezes húzódzkodás vagy a lassú muscle up-ok, de a különféle statikus terhelések után is.

 

Azonnal leszögezném, hogy ebben nincsen semmi veszélyes és félnivaló sincs 🙂

Ahhoz, hogy a fájdalmakat elkerüljük, elegendőek a következők:

a) ne terheljük túl magunkat azokkal a gyakorlatokkal, amelyek után megjelennek a fájdalmak, tehát csökkenteni kell a terhelést,

b) nem szabad teljesen leállni az edzésekkel, mivel éppen a rendszeres testedzés segíti elő a gyógyulást és vezet kis változásokhoz az ízületeitekben, mivel ott kisebb szakadás vagy húzódás történik és a szervezet legközelebb megpróbál alkalmazkodni ehhez a terheléshez,

c) kalciumban gazdag ételeket kell fogyasztani (mint a túró), a kocsonyát is a zselatin miatt bevehetjük az étkezéseinkbe (valójában ezek tört állati csontok), ami elősegíti a regenerálódást. Aloét is lehet alkalmazni (lehetőleg idősebb növényből, amelynek a virága már hosszú ideje nőtt), mézzel együtt lehet fogyasztani kis mennyiségben.

 

 

2. Kérdés: Normál, teljes húzódzkodással, nehezék nélkül hányszor tudod felhúzni magad? Milyen húzódzkodás rekordod van?

denis5Denis:

Sohasem számolom az ismétléseket 🙂 ez nagyon fontos, ugyanis amikor számoltok, akkor lelkileg, pszichésen korlátozzátok magatokat és tudat alatt korlátot állítotok magatok elé! Szükséges bukásig húzódzkodni. Saját testsúlyommal még csak meg sem kíséreltem rekordot felállítani – mindig is főként nehezékekkel húzódzkodtam, mert számomra nem a mennyiség, hanem a minőség élvez prioritást, pontosabban a test kiépítése a nem standard módszerekkel. Amikor korábban istenigazából edzettem és formában voltam, akkor kb. 25×25-öt húztam, vagyis 25-ször egy 25 kilós súllyal a derekamon (rángatás nélkül, teljes amplitudóval).

 

 

 

 

 

 

3. Kérdés: Miből áll a reggelid? Mit eszel edzés előtt és után és mikorra időzíted ezeket az edzéshez képest? (Olvastuk az egészséges életmódról szóló interjúd magyar fordítását, ezért talán elárulod nekünk, mit ettél ma reggelire és az edzésed előtt és után, ha ez nem titok?)

Denis:

Ma reggelire zabkását készítettem, amit mazsolával, aszalt sárgabarackkal, datolyával, dióval és egy nagy pohár házi rjázsenkával dúsítottam (a rjázsenka egy Ukrajnában elterjedt, kefírhez/íróhoz hasonló tejtermék). Ebédre zöldséglevest főztem a következőkből: brokkoli, répa, burgonya, kaliforniai paprika, zöldségzöldje, tyúkhús darabok + 150 gramm tejfölt tettem bele. Hozzá rozslisztből és teljes kiőrlésű búzalisztből, korpa hozzáadásával készült extrudált kenyeret fogyasztottam. Uzsonnára 2 almát és két mandarint ettem. Vacsorára házi készítésű túrót ettem tökmaggal, aszalt szilvával és mézzel, valamint hársfa-, kasvirág teát ittam. Egy órával lefekvés előtt megittam egy pohár natúr joghurtot.

 

 

4. Kérdés: Hány nő van a Street Workout dnyepropetrovski csapatában?denis3

Denis:

Nálunk Ukrajnában, Dnyepropetrovszkban van a legnagyobb Workout Girls csapat, amely már 50 női tagot számlál 🙂 Ez a mi büszkeségünk, mivel pont ők motiválnak minket is, de a legfontosabb az, hogy motiválnak mindenkit a vékony testükkel, szép szemeikkel és okos fejecskéikkel! 🙂 🙂

 

 

 

5. Kérdés: Számunkra érdekes kérdés, hogy a csapat női tagjai ugyanúgy végzik-e a Workout-ot, vagyis hogy ugyanazokat a gyakorlatokat, ugyanakkora mennyiségben, ugyanolyan gyakran és alkalmanként ugyanolyan hosszan végzik-e, mint a férfiak?

Denis:

A mi lányaink teljesen szabad utat kapnak az edzéseikben, mivel a Street Workout mozgalom a szabadságról szól. A lányok velünk edzenek a tereinken és ott edzenek a jóga, a fitnesz és a tánc irányaiban is. Természetesen többen edzenek nyújtón és korláton is, de eközben más módszerrel dolgoznak, nem olyan nagy ellenállást alkalmazva. Vannak nyilvánvalóan olyan lányok is, akik valóban nagyon nehéz gyakorlatokat tudnak végrehajtani, akár még a férfiak húzódzkodásaival is vetekedve. Nálunk például a csapatban van egy 12 éves lány, aki az összes létező típusú húzódzkodást, fekvőtámaszt meg tudja csinálni, már megy neki a muscle up és most éppen az egykezes húzódzkodást gyakorolja! Ami azt illeti, ő a Bar-Barians First lady-je.

 

 

6. Kérdés: Melyek azok a gyakorlatok, amelyeket a nőknek kifejezetten ajánlasz és melyek azok, amelyek végzését számukra egyáltalán nem ajánlod?

Denis:

Mi azt javasoljunk a lányainknak, hogy könnyített Workout-tal foglalkozzanak, amelyben vékony testre, feszes tartásra, egészségre tudnak szert tenni stb. 🙂 🙂

 

 

7. Kérdés: Mi az ami arra vitt hogy ezt a sportot komolyabban is elterjeszd Ukrajnában?

Denis:

Erre a kérdésre már sokszor válaszoltam és elismétlem :)) — meguntam a látványt, ahogyan az utcán szinte minden fiatal dohányzik, iszik, drogozik. Úgy döntöttem, hogy ezen változtatni fogok és most az én munkám már nem korlátozódik csak Ukrajnára, mert a feladatom, az első számú feladatom az, hogy az egész világon terjesszem az Egészséges Életmódot. 

 

denis4

 

8. Kérdés: Hogyan kombinálod az edzésedben az erőt és az állóképességet? Melyik az, ami a kettő közül számodra fontosabb?

Denis:

Ahogy már mondtam, elsősorban a test felépítéséért edzek, azon felül az állóképességet pedig például sprintekkel fűszerezett futással és úszással lehet jól fejleszteni.

 

 

9. Kérdés: Mi a véleményed az egykezes fekvőtámaszról zárt lábbal? Szerinted meg lehet csinálni kifordulás nélkül?

Denis:  

:)))))) Ez az első kérdés, amelyre nem tudok válaszolni, mert nem akarok hazudni! Sohasem próbáltam, ezért nem tudom :))) De gondolom, hogy ez lehetséges, mivel az emberi test lehetőségei határtalanok! 🙂

 

 

10. Kérdés: Régebben foglalkoztál könnyű atlétikával, ahogy egy interjúdban említetted. Áruld el nekünk, légy szíves, hogy meg tudod-e csinálni az olyan nehezebb tornász elemeket, mint a Planche, benne a fekvőtámasz (Planche push up), Planche-ból kézenállásba és vissza, vagy megy gyűrűn a kereszt?

denis1Denis:

Korábban, az edzéskarrierem elején ment a Planche és fekvőztem benne, mikor fiatalabb voltam és atlétikáztam, akkor volt egy rövid idő, amikor csináltam a keresztet gyűrűn. Most ezeket szinte egyáltalán nem gyakorlom, mivel újak lettek az elsődleges gyakorlataim 🙂 Nekem mindig az tetszik, ami nem egykönnyen sikerül, tehát szeretem, amikor elérhetek valami újat.

 

 

11. Kérdés: Meddig tudod kitartani a front levert? (Említetted, hogy a front levert azokon a napokon végzed, amikor inkább kicsit pihensz… ez minket lenyűgözött, szuper vagy!)

Denis:

A front levert nem tudom kitartani :))) Viccelek…. pontosabban, kitartom, de nem tartom ki túl sokáig. Én ezt a gyakorlatot nem statikusan, hanem inkább dinamikusan szeretem végezni, vagyis „pumpálom” a gyakorlatot az egyenes törzset feleemelve és leengedve, és ezt a lábakon 10 kilós, plusz a derekamon 5 kilós nehezékkel végzem. Ami azt illeti, ez egy nagyon jó nem standard módszere a hátizmok kidolgozásának és jól szolgál arra, hogy megdolgoztassuk azokat az izmokat, amelyek a húzódzkodás során nem dolgoznak, valamint a törzs izmai is bekapcsolódnak a munkába (azok az izmok, amelyek a hónalj és a felső bordák között körben elhelyezkednek a törzsön). Vegyétek úgy, hogy most egy kisebb fajta edzéstitkomatt árultam el! 🙂 Vagyis, egyet a sok közül 🙂

 

 

 

12. Kérdés: Ha a kézenjárás az egyik kedvenc gyakorlatod, akkor biztosan csinálsz kézenállásban karhajlításokatt is. Hány karhajlításra vagy képes? (súlynehezék nélkül)

Denis:

Szintúgy nem próbáltam még ki, mennyi a maxom (nem szeretek rekordokat felállítani és sohasem próbáltam). De legutóbb 10 ilyen fekvőt végeztem teljes kitörésekkel, de ez igen kevés egy felkészült sportoló számára :))  Bevallom Nektek őszintén, én általában alacsony ismétlésszámmal dolgozom, mivel ha már egyszer megtanultam valamit elvégezni, azonnal megyek a másik gyakorlatra 🙂 Vannak sportolók, akik csak 2-3 gyakorlatot képesek megcsinálni és azokban ők a rekorderek.

 

 

13. Kérdés: Az egykezes kézenállásból fekvőtámaszról mi a véleményed meg lehet csinálni?

Denis:

Igen, ez lehetséges, mivel már láttam, ahogy 3 ember csinálta (igaz, nem a valóságban láttam, hanem videón), és az egyikük egy 7 éves kisfiú volt.

 

 

14. Kérdés: Muscle up-ból mennyi a maximumod egyhuzamban?

Denis:

Megint csak azt a választ tudom adni, amit korábban is: csak nagy súlyokkal nehezítve végeztem. Például biciklivel a lábaim közt, amelyik több, mint 17 kilót nyomott. Ugyanígy, 28 kilós súlymellényben is csináltam 3-at.

 

 

15. Kérdés: Tutorial videót nem láttunk még Tőled. Tervbe van véve, hogy fogsz ilyet csinálni?

denis6Denis:

Már sok tanító jellegű videó van és nem látom értelmét, hogy elkészüljön belőlük a következő a sorban – már elegendően sok videó anyag van (és nem jó, hogy ezek közül nagyon sok a rossz minőségű). Sok városba és országba utazom és próbálok én magam személyesen beszélni az emberekkel az edzésekről, és a gyakorlatban bemutatni mindent! Ez fontos, ugyanis azonnal tudom ellenőrizni a gyakorlat kivitelezését és javítani, ha szükség van rá. Azért utazok ezekbe az országokba, hogy órákat és edzéseket adjak és válaszoljak a konkrét személyek kérdéseikre. Én gyakorlatias ember vagyok, nem pedig teoretikus.

 

 

16. Kérdés: A gerincsérülésed után milyen rehabilitációs gyakorlatokat végeztél?

Denis:

A gerincsérülésemet valójában még serdülő koromban szereztem, amikor rakodással és hasonlókkal kerestem pénzt. Pont a Workout segítségével tudom karban tartani magam és neki köszönhetően élhetek egy erős háttal, csak néha felbukkannak a régen ért traumák és tudatják velem, hogy léteznek. A rehabilitáció nagyon összetett folyamat, mivel nagyon sok gyakorlatból áll, amelyek többet között a derék körüli rész megerősítését és a gerincoszlopot tartó izmok megerősítését szolgálják.

 

denis2

 

17. Kérdés: Melyik az a legkésőbbi időpont, amikor még eszel, és az esti étkezésed milyen mennyiségben tartalmaz szénhidrátokat?

Denis:

A vacsorám mindig lefekvés előtt 3 órával van. A szénhidrátokat nem számolom 🙂  Mert ha bármiből is túl sokat fogyasztanék, az edzéseken egészen biztos, hogy kiadom magamból. Az edzéseimbe annyi energiát fektetek bele, hogy azzal akár egy kisebb várost el lehetne látni elektromos árammal :)))

 


 

 

Angelocska:

Köszönjük szépen. Válaszaid egészen hamar megérkeztek. Mindannyian tudjuk és értjük, hogy nagyon elfoglalt vagy. A csoport igazán hálás lesz a becsületes és részletes válaszaidért, amelyeket átsző a jó humor 🙂

Kicsit irigykedem a lányokra, akik a dnyepropetrovszki csapatban vannak, mert nekem – mint oly sokan másoknak is – egyedül kell edzenem. Ismerőseink pedig úgy tekintenek ránk, mint a földönkívüliekre.

Szeretnék megmutatni Neked egy videót. Ezt a felvételt a mi Fegyencedzés (Convict conditioning) csoportunk készítette és elsősorban a 6 alap gyakorlatot mutatjuk be azok különböző szintjein, de nem csak ezeket tartalmazza. Azért készült, hogy népszerűsítsük ezt a fajta mozgásformát. Ha megmondod a véleményedet (bármilyet, akár két szóban is 🙂 ), átadom a srácoknak:

 

 

 

Még egyszer nagyon szépen köszönjük!

A legeslegjobbakat kívánjuk Neked, Családodnak és a Csapatodnak!

 


 

 

Denis:

A videón igazi Workout-ot láttam, mivel akkor edzetek, amikor csak jól esik, ott edzetek, ahol csak jól esik, és azon edzetek, amin jól esik 🙂  Ügyesek vagytok!!

De van még min dolgozni – ahogy észrevettem, a srácoknál hiányoznak az alapok, tehát a „klasszikus” erősítő felkészülés. Mindenkinek többet kell húzódzkodnia, fekvőtámaszoznia kidolgoznia minden izomcsoportját, hogy könnyebb legyen a gyakorlatok elvégzése. De összességében mind nagyon ügyesek vagytok – köszönöm Nektek! 🙂

 


 

 

Mi köszönjük!

 

 

Az interjút, a fordításokat készítette, a cikket írta, valamint szokásához híven mindenkinek

Metálozott testet kíván:

Angelocska

Metálozott Angelocska edzésnapló

 

 

Közreműködött: a Fegyencedzés Facebook csoport

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Metálozott testek Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok, Saját testsúlyos edzés and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.