Hogyan tudunk magunkra időt szakítani kisgyerek mellett?

Nehéz kérdés. Nem is lehet erre 100%-osan biztos receptet adni. Minden gyermek más és más. Máshogy viselkednek 1 hónaposan, máshogy 2 évesen. Vannak hisztis, nyűgös napok. Van, hogy nem alszanak éjszaka és még sorolhatnám, hogy mitől nehéz megszervezni, hogy legyen egy kis időnk magunkra. Hiszen azáltal, hogy gyermeket vállaltunk, magunkat még nem kell, nem is szabad elhanyagolnunk. Mennyivel jobb férjednek is, gyermekeidnek is, ha egy fitt, csinos, aktív, jókedvű, jó közérzetű édesanya a család középpontja!

 

Ezért ne sajnálj magadtól napi fél órát! Ha belefér több is, az még jobb! 🙂

 

babamamatorna2

 

 

Írok pár tippet, ami nálunk bevált:

Nem mondom, hogy minden nap sikerül megoldani, de törekszem rá. Ha Neked sem sikerül pl. hetente 5-ször fél órát tornáznod, hanem csak 3-szor fél órára találsz időt, elégedj meg azzal is. A lényeg, hogy próbálj magadra időt szakítani, ne úgy állj az egészhez, hogy úgysem fog sikerülni és akkor inkább meg sem próbálod. Ne idegeskedj, csak lazán, nyugodtan! Most senki nem várja el Tőled semmiben a maximumot, javaslom Te se tedd. Ne akarj mindenben 100%-osan teljesíteni.

Előfordulhat, hogy a házimunka látja „kárát” a több kisgyermekes életnek, ezt én is tapasztalom. Lehet, hogy nem mindig tudsz ebédet is főzni, ha nem jön össze, akkor rendelni is lehet, vagy megkérhetitek a mindig segítőkész rokonokat (hiszen van két nagymama is), hogy hozzanak valami harapnivalót 🙂  Takarítás, portörölgetés… ezekre majd ráérsz több időt szánni a tavasz kezdetével, amikor rendszeresen nagyobb szükség lesz rá.

Amíg pici a Babád, valószínű, hogy sokat alszik egy nap. Akkor nem is kell sokat szervezkedned, alvásidőben jut mindenre időd. Ha már nagyobb a baba és kevesebbet alszik, próbáld meg, hogy elvan-e a hordozóban. Ha jó kedve van, kialudta magát, evett is, akkor fél órát jobb esetben elcsücsül benne. Ha már nagyobb a gyermek, akkor szívesen néz tv-ben mesét.

Nálam 1,5 év van a 2 pici között. Reggel mielőtt felébrednek én gyorsan megreggelizem, mert reggelre tervezem mindig a tornát, így előtte 1,5 – 2 órával eszem. Felébrednek a gyerekek, a Picit megszoptatom, a nagynak is adok valami reggelit. Utána felöltözök, indulhat a torna. A DVD-lejátszóba beteszek egy mesét, a nagy azt szívesen elnézi, a pici pedig engem bámul a hordozóból. Tele van a pocakja, nem is álmos, jó kedve van ilyenkor (max fél óráig).

 

babamamatornaBe lehet a gyermekedet is vonni a tornába, ha már nagyobb és stabilan tartja magát. Ha már tizenpár kiló, akkor kifejezetten jó a popsinak, ha a nyakadba ülteted és úgy csinálsz vele kitöréseket, guggolásokat, vagy a csípődre és úgy végzel vele csípőemeléseket. Minden egyes kitörés lehet egy újabb lépés is, ez a sétálós kitörés. Könnyen megeshet, hogy a játékosnak megítélt fel-le mozgásokat a gyerek is élvezi 🙂

Próbálj meg magadtól tornázni, ne DVD-re. Sokaknak, többek között nekem sem vált be. Torna közben kell a gyermekre figyelni, beszélgetni vele, néha felvenni, esetleg pelenkát cserélni. Ha DVD-re tornázol, akkor nem tudsz vele foglalkozni, mert akkor a képernyőt kell figyelned, hogy milyen feladatot kell csinálni. Bízz magadban, bízz az eddigi tapasztalataidban, Te is össze tudsz állítani egy jó kis edzést. Miközben a Pici játszadozik a szőnyegen, odafekhetsz mellé haspréseket vagy fektővámaszokat csinálni, esetleg lábsúllyal popsi gyakorlatokat.

Ne akarj órák hosszat sem edzeni, elégedj meg ilyen rövidke tornákkal, hidd el, ezerszer többet érnek, mint a semmi!

Így az alvásidőben tudsz mással is foglalkozni. Ha mégsem jön össze a gyermek ébrenléte alatt a torna, akkor próbáld meg alvásidő alatt.

 

babamamatorna3

Hetente párszor biztosan sikerül időt szánnod magadra, ha igazán szeretnéd! Ha már nőnek a gyerekek, használd ki, hogy játékosan be lehet építeni a testmozgást a mindennapi életbe. Menjetek el kirándulni, esetleg Te magad is bekapcsolódhatsz a fogócskába vagy a csoportos ugrálókötellezésekbe, de akár tollasozhattok is 🙂 Rengeteg módja van, hogyan tud az anyuka mozogni gyerek mellett, csak meg kell ezeket találni.

 

 

 

Érezd jól magad a bőrödben!

Évi

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Fitnesz and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.