Fegyencedzés

Hogyan törj ki a gyengeségből? Használd a túléléshez szükséges félelmetes erő elveszett titkait!

Ezzel a szlogennel indult útjára a régi-új edzésmódszer, a saját testsúlyos (calisthenics) gyakorlatokra építő Fegyencedzés.

 

Az írója Paul Wade, aki több évet töltött el Amerika legdurvább börtöneiben, ezalatt gyakorolta és tökéletesítette módszerét. Egy egész testes, átfogó edzésprogram, minimális eszközigénnyel. Az író és a történet lehet, hogy csak kitaláció és marketingfogás, de ez valójában nem számít, mert a Fegyencedzés remekül működik.

 

fegyenc2

 

Wade érvei megállják a helyüket: miért lenne szükséged súlyokra, amíg a saját testedet nem tudod tökéletesen mozgatni? Az ókori görögök idején még nem voltak súlyzók és csigás gépek, mégis hatalmas erőről és izomzatról árulkodnak a régi idők szobrai.

 

A saját testsúlyos edzés története nagyon régre nyúlik vissza. Hosszú idõn keresztül ez volt az erőedzés alapja. A hős gladiátorok, a római katonák, de még Leonidász király legendás 300 spártai harcosa is a saját testüket használták ellenállásként az edzésükhöz a feljegyzések szerint.

 

A régi idők erősembereinek edzésében is ugyancsak nagy szerepet játszott a gimnasztika.

 

 

A Fegyencedzés rendszere 6 alapgyakorlatból áll, melyek mindegyikénél 10-10 lépésen keresztül juthatunk el az úgynevezett Mesterlépésig. A legkönnyebb verziótól a legnehezebbig. Ez a remek felépítés lehetővé teszi, hogy az abszolút kezdők és a haladóbb sportolók is profitálhassanak belőle.

 

 

fegyenc1

A gyakorlatok és mesterlépéseik:

  1. Húzódzkodás Egykezes húzódzkodás
  2. Guggolás Egylábas guggolás
  3. Fekvőtámasz Egykezes fekvőtámasz (zárt lábbal, egyenes testtel)
  4. Kézenállásban fekvőtámasz Egykezes kézenállásban fekvőtámasz
  5. Lábemelés Nyújtott lábemelés függeszkedésben
  6. Híd Állásból állásba híd

 

 

 

A gyakorlatokhoz megadott sorozat- és ismétlésszámok segítenek, hogy tudjuk, hogyan is állunk a gyakorlattal. Kezdő, középhaladó és haladó fokozatok vannak. Amennyiben tökéletesen elsajátítottuk és elértük a haladó ismétlésszámot az adott gyakorlatunkból, továbbléphetünk a következő lépésre.

 

 

Sokan abba a hibába esnek, hogy azonnal nekilátnak a legnehezebb gyakorlatokra, amikre képesek. Azonban a könyv azt ajánlja, hogy érdemes végigcsinálni a számunkra könnyű gyakorlatokat is. Ezek felkészítik az ízületeket és inakat a későbbi, nehezebb lépésekre.

 

A mesterlépések után variációkat is kapunk az adott gyakorlatra, amiket kiegészítésként hasznosíthatunk az edzésünkben.

 

Alapvetően ez egy kiváló módszer, alkalmas fő edzésnek, de kiegészítésként is rendkívül hasznos lehet. A progresszió is jó benne, bár néhol nem mindenkinek megfelelõ a gyakorlatok sorrendje úgy, ahogy a könyvben van.

 

A könyv érthető és használható, de felmerülhetnek kérdések vele kapcsolatban. Wade kiadott egy kiegészítést hozzá: a Super FAQ-t (gyakran ismételt kérdések). Ezt lefordítottam és megosztottam a blogomon.

 

 

 

Amit a könyv ígér, az igaz!

Hatalmas erő érhető el vele, és megfelelő táplálkozás mellett szálkás, izmos test is. Megerősíti az ízületeket és inakat egy életre. Fokozatos és óvatos edzéssel mindenfajta sérülés és fájdalom megelőzhető vele.

 

Nem kell kondibérletre és egyebekre költened, ha megvan a húzódzkodód, másre nem lesz szükséged. Azonban ha valakinek csak az esztétika a fontos, nem nagyon érdekli az igazi erő világa, legfőbb célja az izomnövelés, az a hagyományos, súlyzós edzéssel fog a legjobban járni.

 

Az én edzésem alapjait is a Fegyencedzés képezi. Tapasztalatból mondom, hogy megéri gyakorolni. Nem csak egészségesebb, erősebb és izmosabb lettem tőle, hanem az általános hangulatom és közérzetem is sokkal jobb lett, mióta csinálom. Tapasztald meg Te is a mozgás örömét!

 

 

 

 

Ha kedvet kaptál, szerezd be a Fegyencedzést. Nem fogod megbánni! A Facebookon pedig megtalálod egyre bõvülõ remekközösségünket, ahol nap, mint nap segítjük és motiváljuk egymást.

A videón látható elítéltek között szerepel

Angelocska (első) és Zsolti (borítókép) is.

 

 

 

 

Jay

jayworkout.blog.hu

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.