Hogyan kezdjem el a saját testsúlyos edzést?

 

Egy a testedzésben még kezdő számára nagyon is megterhelő és összezavaró lehet elindulni a fizikai fittség világában. Az interneten fellelhető információk gyakran ellentmondanak egymásnak, egyik cég a másikra próbál rálicitálni, hogy az ő szolgáltatásaikat válaszd, és majd álmaid testét varázsolják rád, stb. Engedjétek meg, hogy néhány félreértést tisztázzak most, aztán rátérjek arra, hogy én hogyan edzem a kezdőket, akik hozzám jönnek.

Az erősítésnek, alakformálásnak, mozgásnak, vagy csak egyszerűen a testedzésnek nem kell bonyolultnak lennie ahhoz, hogy pozitív hatásait egy életen keresztül élvezhessük. Nem szükséges sejtbiológiai mélységekbe merülnünk az edzéstervezés világában ahhoz, hogy a választott mozgáskultúránkban egy életen át fejlődhessünk. Ez kifejezetten igaz ránk, kik nem vagyunk hivatásos sportolók, akiknek folyton a teljesítményük határait kell feszegetni ahhoz, hogy eredményesek legyenek, valamint a közönséget is szórakoztatni tudják.

 

 

Félre a maszlaggalselfie

Először is tisztázzuk le azt, hogy nincs szükséged semmilyen túlárazott termékre ahhoz, hogy erős és egészséges legyél. A divatos, csili-vili, világító edzőruhák lehet, hogy jól néznek ki a selfie-ken, de semennyivel sem járulnak hozzá a sikeredhez (hacsak nem a like-ok számára hajtasz). Gray Cook-nak az alábbi idézetét szeretném, ha megjegyeznénk:

 

 

„Először mozogj jól, aztán mozogj többet.”

 

 

A legfontosabb az, hogy megtanuljuk uralni a testünket, hogy megtanítsuk és megerősítsük őt arra, hogy biztonságosnak érezze azokat a mozgásokat és mozgástartományokat, amiket az évek során esetlegesen elvesztettünk, vagy sosem szereztünk meg. Sajnálatos módon itt könnyen át lehet esni a ló túloldalára, és ha elég jól elhitetjük bárkivel azt, hogy ő diszfunkcionális, akkor máris könnyen eladható neki egy „sokpapíros mindent tudok edzőnek” a funkcionális edzésprogramja. Mi most ne akarjuk bonyolítani az életünket, én sem keresem a fejfájást, amikor a saját edzéseimet vagy a kezdőim edzését tervezem. A kezdetekben „szinte lényegtelen, hogy mit csinálunk”, hiszen már csak attól is erősebbek és izmosabbak leszünk, ha átöltözünk az edzős ruhánkba 🙂

 

Légy tisztában az alapokkal

Bármilyen sportot is válasszunk, az alapokat akkor is saját testünk mozgatásának a képessége adja. Ha vissza akarsz menni az alapok alapjához, akkor érdemes ellátogatnod egy Primal Move/Ground Force Method edzésre, vagy beszerezned egy állatmozgásokkal foglalkozó oktatóanyagot (például Animal Flow). Amennyiben ezek még nem mozgatnak meg, akkor ajánlom, hogy szerezd be a Fegyencedzés első kötetét, és olvasd át alaposan többször is (nyugodtan hagyd ki a sztorizást és kezd el olvasni a gyakorlatok leírásától). Próbáld megemészteni a gyakorlatok progresszióját, hogy az egész arról szól, hogy hogyan egyszerűsítsünk le egy nehéz mozdulatot annyira, hogy bárki számára elvégezhető legyen, és onnan fokozatosan felépíteni.

 

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed maradj velem a cikk folytatásáig, ahol beavatlak abba, hogy mivel erősítem az újoncokat.

 

Szép napot és jó edzést!

Samu

mtsamu.blog.hu

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok and tagged , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.