Jógastílusok, avagy melyik jógaórát válasszam? 2. rész

Az első rész folytatása:

 

Jógastílusok 2. rész

Vinijóga: az ashtanga jógához hasonló, eredete is azonos (Sri T. Krishnamacharya), de a lényeges különbségét az adja, hogy itt a gyakorlatok az egyénre szabva vannak kialakítva, mely az adott személy speciális kívánalmainak abban az adott pillanatban megfelel. Az irányzat szerves részét képezik a vallási és lelkigyakorlatok, a légzőgyakorlatok és a meditáció. Ideális azok számára, akiknek a körülményei valamilyen tekintetben különlegesnek mondhatók, vagy speciális céllal kezdenek jógázni.

 

Power-jóga (energia-jóga, vinyasa-flow jóga): általában a vinyászán alapuló folytonosság jellemző rájuk, az ashtanga jóga alapgyakorlatainak megváltoztatásával születtek, némelyek kevesebb, mások több erőt, energiát igénylenek annál, sokszor egy bizonyos póz megalapozása az egyes órák célja. Dinamikusságot, változatosságot kedvelőknek ideális.

 
 
 
 
 
 
 
 

Jin jóga: passzív ászanákra épülő gyakorlatsor, többnyire ülő és fekvő ászanákat tartalmaz, az egyes pózokat több percen át kitartva, nyugodt, lassú óra, a test mélyebb szöveteinek ellazulását célozza. Kifejezetten ideális azok számára, akik nagyobb hajlékonyságra, önismeretre, kevesebb stresszre, az idegrendszer mélyebb relaxációjára vágynak. Kiegészítésként jó lehet a dinamikusabb jógát kedvelőknek is, a kiegyensúlyozottság céljából.

 

 

Kundalini jóga: erősen spirituális jellegű, azoknak ajánlott, akik hajlanak a meditációra és a magasabb tudatformák elérését tartják legfőbb céljuknak.

 

Alkalmazott jóga: ide tartozik minden olyan óratípus, amely egy speciális területet, annak gyógyítását, fejlesztését célozza meg. Ilyen például a gerincjóga, női jóga, stresszoldó jóga, kismama jóga. Azok számára kifejezetten ajánlott, akik az adott területen szeretnének javítani. Kialakításukban a jóga mellett alkalmazzák az egyéb szakterületek tapasztalatait is. (gyógytorna, nőgyógyászat)

 

A felsorolás a nálunk leggyakrabban látható, elérhető órákra terjedt ki a teljesség igénye nélkül. Az interneten elérhető magyar és külföldi órastílusok között található még több speciális, újabban kifejlesztett irányzat is, de a fent felsoroltak a legnépszerűbb, a világon leggyakrabban alkalmazott irányzatokat lefedik, és kezdőként is ezek közül érdemes választani.

 
 

És mi végső cél?

A legtöbb irányzat a felsoroltak közül a test gyakorlásán alapul, mégis mind elvezet az egységes végső célhoz, a lélek csendjéhez. Mivel ez többek számára elég homályos kifejezés lehet, könnyebb elindulni úgy, hogy valamilyen megfogható dologba kapaszkodunk, ez pedig a saját testünk. Ha sikerül a testünkre összpontosítani a testgyakorlás közben, visszatérünk a jelenbe. Megszűnik az aggodalom a múlt és jövő iránt, és minél többet sikerül a jelenben élnünk, oldódik a bennünk lévő stressz. A jóga olyan eszközt ad a kezünkbe, mellyel megszabadulhatunk félelmeinktől, szorongásainktól, megtalálhatjuk a lélek nyugalmát.

 
 

B.Betti
Facebook ITT

 

Forrás: Godfrey Devereux: A jóga alapjai, Christina Brown: Jógabiblia, Wikipedia
Fotók: Google

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok, Saját testsúlyos edzés and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.