A legjobb popsi gyakorlat narancsbőr ellen – Guggolj!

Nem is olyan könnyű megfogalmazni azt, amit le szeretnék írni. Ki tudnám fejezni egyetlen rövid mondatban, hogy mi kell ahhoz, hogy eltüntesd magadról a narancsbőrt: szedj fel némi izmot és csökkentsd a testzsírszázalékodat. Vagyis fogyj le, de úgy, hogy zsírból fogysz, az izmaidra pedig ügyelj: tartsd meg őket és fejleszd.

 

A legjobb gyakorlat a kerek popsiért: guggolás

Tegyük fel, hogy az olvasók többsége nem él már abban a furcsa álomvilágban, amelyben a narancsbőrre mint a felhalmozódott méreganyagra gondolnak, amit könnyen kimasszírozhat valaki a testéből, vagy egycsapásra eltűnik, ha bekeni valamiféle csodakrémmel. Azonban sajnos még mindig nem érkezett el az idő erre… Így hát magyarázatra szorul a téma.

popsiformálás

Valójában egy sorozat az, amit írok, mégha egyelőre nem is olyan jól látszanak az összefüggések. Legutóbb a tökéletes diétáról írtam és bizony volt, aki úgy reagált: ebben minden van, csak konkrét diéta nincs, akkor viszont nem értem a címet. Aki azonban elolvassa a cikket az elejétől végéig, megérti, miért nincs benne konkrét diéta. Ugyanis nem létezik egyedüli legjobb diéta, van viszont sok olyan diéta, ami hasznos a céljaid elérése érdekében! Arról azonban, hogy milyen követelményeknek felel meg ez a diéta, majd egy következő alkalommal szeretnék írni, amikor az is kiderül, mit érdemes tenni, hogyan érdemes enni ahhoz, hogy csökkenjen a narancsbőr.

Ahhoz ugyanis, hogy megszabaduljunk a narancsbőrtől, nem kezelésekre kell járnunk, hanem diétázni és sportolni kell.

 

Mi a narancsbőr?Cellulit szerkezete

Zsírréteg! Ez a kegyetlen valóság, ezúttal nem pepecselek, leírom.

Ki ne látta volna már azokat a képeket, amelyek bemutatják, hogy a zsír kétszer akkora térfogatú, tehát a testeden is kétszer akkora helyet foglal el, mint az izom. Érdekes azonban azt is megvizsgálni, milyen formája van a zsírnak! A zsírszövet a zsírsejtek fürtjeiből áll, amik jellemzően gömb alakúak. Ilyen a zsírszövet alakja – ezt látjuk mi gödröcskék formájában a combunkon.

Van még egy turpisság, amit érdemes tudni a zsírsejtekről. A számuk mindig tud nőni, de csökkenni sosem. Tehát, ha valaki meghízik és utána lefogy, a narancsbőr mindig ott fogja csattogtatni a fogát, mert megnőtt a zsírsejtek száma, amiknek a formája telítődés esetén a bőrön át tud türemkedni.
Szerencsések azok a nők, akiknek erősek a kötőszöveteik, így nem engedik át a gödröcskék formáját. Én sajnos mást örököltem, ezért a legkisebb zsír látványát is elkezdi a bőröm gödröcskék formájában átereszteni… hogy miért is? Mert a narancsbőr zsírréteg!

Mindig lesz narancsbőre annak, akin zsírréteg formájában súlyfelesleg van! A narancsbőr nem más, mint az, ahogyan a zsírréteg a maga természetes formájában áttetszik a bőrön, ha nem elég erősek a kötőszöveteink. Sajnos ez a kemény igazság. Akin viszont nincs zsír formájában súlyfelesleg és formálja az izmait, annak narancsbőre sincs.

 

Összefoglalva az eddigieket:

  • a narancsbőr zsírréteg, amitől sport nélkül nem lehet megszabadulni,
  • ahhoz, hogy megszabaduljunk a narancsbőrtől, alacsony testzsírszázalék kell, vagyis elegendő izom, amit kevés zsír fed,
  • és ahhoz, hogy ezt elérjük, hatékony, izmokat építő edzéseket kell végeznünk és muszáj diétáznunk!

 

popsiformálás

Mielőtt leírom a gyakorlatokat, emlékeztetnélek, hogy nem létezik helyi zsírégetés, ezért akárcsak a karra, hasra, combra, a fenékre is az igaz, hogy fogyni nem fog a sok-sok lábemeléstől vagy guggolástól. A test formálásának lényege minden testrésznél ugyanaz a titok: építeni kell az izmot, hogy formás legyen. Ahhoz, hogy a felesleges zsír eltűnjön róla, ezeket az edzéseket ki lehet egészíteni némi aerob vagy intervallum edzéssel, esetleg heti 1-szer 30-45 percet futással (ennél több nem feltétlenül kell, a túl sok futás, a kardió mozgás pedig el is viheti az izmokat…), viszont akármilyen furcsán is hangzik, ezek nélkül is lehetséges a zsírégetés pusztán a megfelelő intenzitású, izmokat építő edzésekkel (súlyzósokkal vagy saját testsúllyal végzettekkel).

Ami még nagyon fontos, és gyakori tévhit: a zsír nem tud izommá alakulni! A kettő összetétele teljesen más! Ne gondold, hogy a kínzó 300 guggolásos és 500 lábemeléses edzésed közben a zsírod izomba megy át, mert ez biológiai képtelenség. Az izmok felszedésére és a zsírréteg leadására kell törekedni, más megoldás nincs.

 

Melyik a legjobb gyakorlat?

Számos gyakorlattal megedzhetjük a farizmokat és a combokat, minek alkalmaznánk azonban 20 különböző gyakorlatot, ha van olyan, amelyik a legjobb? Igen sok gyakorlat csak izoláltan, magát a farizmot célozza meg: sajnos a hasznuk ezzel együtt csökken is.

A létező legjobb gyakorlat, akármennyire is unalmas, de a guggolás.

 

Guggolás súllyal

A guggolás megdolgoztatja a combizmokat, a csípő- és a farizmokat, a lábbicepszet és a hátizmok alsó részét. A hasi, a felső háti, a vádli- és a vállizmokat is igénybe veszi. Viszont a nehéz rudat valamivel tartani kell, nem csak úgy magától marad a hátadon – így a karok is igen erősen dolgoznak. Tehát ez egy meglehetősen komplex gyakorlat. Kezdőknek éppen ezért gyakran nem ajánlják. Guggolni rossz technikával nem érdemes, árthat is, a jó technikával viszont az egyik legjobb fenék- és combformáló gyakorlat. Lányoknak is. Kezdők és bizonytalanok használhatják helyette a lábtolót, de csakis abban a tudatban, hogy az nem ugyanannyira hatásos. A guggolási technikáról és a lábtolóról Mimi írt a 4 napos push-pull edzéstervben.

 

Egylábas guggolás

Az egyik legnehezebb saját testsúlyos lábgyakorlatként tartják számon, pedig ennek is létezik számos nehezítési verziója. Egy alkalommal 71-et guggoltam lábletétel nélkül.

71 egylábas guggolás azonban nem jelenti, hogy ezzel hatalmas izmokat növesztettem. Sőt… ennek az oka pedig a túl magas ismétlésszámban van, így nem árt nehezíteni a gyakorlatot, hogy 8-10 ismétlésszám legyen a maximum kivitelezhető, hiszen nem állóképességet akarunk fejleszteni, hanem izomzatot.

Jól látja, aki azt látja, hogy a mozgás itt meglehetősen dinamikus. Végezzük lassan a guggolást és a gyakorlat nehezedik. Tegyük a kezeket a fej mögé, ezzel kivonjuk őket a munkából, a legnehezebb azonban csípőre tett kezekkel végezni az egylábas guggolást. További bonyolításként fel is lehet ugrani belőle, vagy egy lábas ügetéseket végezni. Ha valaki pedig igazán nagy izmokra vágyik, az súlyt fog a kezébe. A bonyolítási lehetőségek tárháza végtelenül nagy.

 

Plusz egy ráadás: Egylábas felhúzás

Szép kerek feneket ad. Ez valójában nem alapgyakorlat, de igen jól kiegészíti a guggolásokat.
Az egylábas felhúzásról is született már egy teljes, különálló cikk a Metálozott testeken, így tovább nagyon nem is részletezném.

popsiformálás

Fontos, hogy kellő ellenállással végezzük a gyakorlatokat, és itt az ellenállás vagy a nagy súly (guggoláskor, felhúzáskor), vagy a saját testsúlyunk (akár a kezek kivonásával is úgy, hogy egylábas guggoláskor a csípőre tesszük őket).

Az izmok ugyanis csak így tudnak fejlődni. Hogy túl nagyok lesznek, attól pedig nem nagyon kell félni.

 

Vessétek be ezeket a gyakorlatokat a szebb combokért és fenékért.

 

Metálozott testek,
Angelocska
metalozott-angelocska.blog.hu

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek and tagged , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.