Magnézium – fontosabb, mint hinnéd!

 

Több alkalommal éreztem már edzések során, hogy az izmaim be vannak feszülve, a mozgás sem megy olyan könnyen. Legfőbb kiváltó oka pedig a magnéziumhiány volt. Azóta tudatosabban figyelek arra, hogy pótoljam a szervezetem számára szükséges magnéziumot.

 

A magnézium több, mint 300 enzim működésében vesz részt, emellett a fehérje-, zsír- és szénhidrát anyagcsere, és az izom-és idegműködésben is jelentős szerepet játszik.

Napi ajánlott bevitel: 250-500 mg/nap (gyerekeknek 100-200 mg/nap, nőknek 250-350 mg/nap, férfiaknak 400-500 mg/nap).

Mivel sportolás alatt könnyen veszíteni lehet a magnéziumraktárainkból – az intenzív izzadásnak köszönhetően-, ennek következtében magnéziumhiányos állapot léphet fel, melynek következménye lehet az izomgörcs, izomszakadás, rándulás, húzódás.

A kismamák számára is elengedhetetlen ásványi anyag, mivel általa megelőzhető a hányás, görcsök, méhösszehúzódások, s egyaránt szükséges az anyuka és a baba csontjainak és a fogainak megőrzéséhez, fejlődéséhez.

Viszont nem csak a sportolók és az állapotosoknak fontos pótolni ezt az ásványi anyagot, mivel hiánya ingerlékenységhez, fáradtsághoz, alvászavarhoz, erős szívdobogáshoz vezethet.

 

Magnézium fontossága

 

Melyek azok az ételek, italok, melyek kivonják a szervezetből a magnéziumot?

  • szánsavas üdítők (kóla, energiaital stb.)
  • fekete tea, kávé
  • alkohol
  • édességek, cukor

 

Melyik azok az élettani tulajdonságok, melyek szintén kedvezőtlen hatással vannak a szervezetre, ezáltal a magnéziumraktárokra?

  • stressz
  • magnézium túladagolás
  • gyógyszerek (fogamzásgátlók, szívgyógyszerek,vízhajtók) fogyasztása

 

Milyen ételek segítségével tudjuk pótolni a magnéziumot?

  • búzakorpamandula magnézium
  • tökmag
  • földimogyoró
  • mandula
  • rizs
  • magas kakaótartalmú csokoládé
  • búzacsíra
  • zabpehely
  • bab
  • borsó
  • spenót
  • banán
  • sertés-, marhahús

 

 

Az alábbiakban egy olyan receptet mutatok be, mely bővelkedik ebben az ásványi anyagban.

 

 

Borsós sertéshúsrizottó pirított tökmaggal

Hozzávalók:

  • fél kg zöldborsó
  • 2 bögre rizottó rizs
  • 2db vöröshagyma
  • oliva olaj/kókuszolaj
  • fél kg sertéshús
  • húsleves alaplé
  • tökmag
  • só, bors, zöldfűszer

 

Elkészítés:

A húst apró kockákra vágjuk. Az olajban az apróra vágott hagymát üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a húst, egy pici alaplevet, megsózzuk, és fedő alatt pároljuk. Amikor már félig puha, beletesszük a borsót. Folyamatosan, adagonként hozzákeverjük a párolt rizst. Ahogy fő el a leve, folyamatosan pótoljuk. Fűszerezzük sóval, borssal, zöldfűszerrel. Míg teljesen megpuhul, addig egy másik serpenyőben lepirítjuk a tökmagot, s tálaláskor rászórjuk a kész ételre.

 

Jó étvágyat hozzá! 🙂

 

 

Szerző:

Annu

Annucy blogja

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

 

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Egészség, Egészséges életmód, Receptek and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.