Miért fontos a kismamatorna?

A várandósság nagyon sok testi és hormonális változással jár. Ezek a változások, valamint a vajúdás-szülés is nagyon nagy erőnlétet igényel. Jó közérzettel, megfelelő kondícióval elkerülhetőek a terhesség kellemetlen velejárói is, mint pl: a derékfájás, vizesedés, székrekedés, kimerültség.

Fittnek, energikusnak érezheted magad végig a 9 hónapon át, ha nem hanyagolod el magad, rendszeresen végzel testedzést és odafigyelsz az egészséges táplálkozásra is.

Ésszerű és mértékletes tornával nem árthatsz sem magadnak, sem pedig a Babádnak.

Ami nagyon fontos: az orvosodat mindig meg kell kérdezned, hogy nincs-e akadálya annak, hogy rendszeres testmozgást végezz!

 

 

Lássuk, mit és mennyit szabad tornázni, mire kell odafigyelni!

  • Kerülni kell az extrém sportokat, bármi olyan sportot, ami balesetveszélyes!
  • Az első trimeszterben nem szabad futni, még kocogni sem. Az embrió ilyenkor ágyazódik be, nem szabad megkockáztatni, hogy kilökődjön.
  • Laza kocogást szabad végezni a második trimeszterben, de nem hosszú ideig. Ha nem futottál terhesség előtt, akkor most se tedd, nem ilyenkor kell elkezdeni.
  • Ha aerob edzéseket szeretnél végezni, figyeld a pulzusodat (futásnál is!), maximum 140-ig mehet fel! Ezt úgy mérheted meg, hogy 10 másodpercig számold, mennyit ver a szíved, majd szorozd meg hattal! Vagyis, maximum 23-at verhet 10 másodperc alatt, de ez már tényleg a maximum legyen!
  • Súlyzózni szabad, na de nem 10 kilókkal! Én maximum 2 kilós súlyzókat javaslok.
  • Ahogy haladsz előre az időben, úgy egyre gyengédebb tornákat fogsz tudni végezni. Egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetned a derekad edzésére, illetve különböző keringést javító gyakorlatokra, mint pl.: bokakörzések, csuklókörzések, stb.
  • Tornázhatsz akár minden nap! Az utolsó napig is (ha minden rendben zajlik a terhességeddel)! Nekem az a tapasztalatom, hogy jobb ilyenkor heti 5x vagy 6x fél órát tornázni, mint heti 2x, 3x 1 órát. A testednek az a legjobb, ha minél többször át van mozgatva tetőtől-talpig. Meglátod, milyen jól fogod érezni magad egy-egy edzés után! Várandósság alatt nem az a célunk, hogy fogyjunk, nem is az, hogy megizmosodjunk, csupán csak az, hogy minden porcikánkat átmozgassuk, a lábujjaktól a nyakig!
  • Bármilyen edzést is választasz, ha befeszül a hasad, akkor azt a gyakorlatot csináld másképpen, vagy hagyd el! A tested jelzéseire MINDIG figyelj!

kmt2Sajnos vannak olyan kismamák, akik valami oknál fogva veszélyeztetett terhesek, és ágyban kell feküdniük. Nekik természetesen nem szabad tornázniuk, csak azt szabad csinálniuk, amit az orvosuk megenged.

De nem csak írni szeretnék a kismamatornáról, hanem meg is szeretném Neked mutatni, hogy én milyen edzéseket tartok jónak, illetve én milyen gyakorlatokat végeztem terhességeim alatt, ezért készítettem pár kismama torna videót is. Ezeket hamarosan megosztom Veled is.

Azt kívánom, hogy gyönyörűen, fitten, könnyedén éld meg az áldott állapotot, mert nincs ennél szebb időszak egy nő  életében!

 

 

Évi

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Fitnesz and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.