Mit lehet elérni a második évben?

A tavalyi cikkem után megkértek a Metálozott testektől, hogy írjam meg az idei év fejlődését is.

Ebben az évben legtöbb időt a tartásokra szenteltem, mert nagyon tetszettek és tavaly nagyon nem voltak még „jó”-nak mondhatóak, mert egyszerűen nem voltak szépen kivitelezve. Idén arra törekedtem, hogy ezeket a statikus tartásokat minél szebben tudjam kivitelezni.

 

Konkrétan gondolok itt az eltoló zászlóra (oldalsó függőmérleg), back leverre (hátsó függőmérleg) és a planche-re, ami a támaszmérleg. Persze nem csak ezt csináltam, igyekeztem mással is foglalkozni.

 

Először nézzük a hátsó függő mérlegem / főképen /

Az első képen be van esve a hátam (nem elég erős a gyakorlathoz, és az alsó mély hátizmok sem), has nem feszített= túlhomorított tartás. A második képen viszont már az egész test aktívan feszül, a teljes hát elég erős, egyenes a tartás, de még dolgozok rajta. Régebben csak végig rohantam egy tutorial videón és megcsináltam… az érdekelt, hogy meglegyen a gyakorlat és kész. De utána rájöttem, hogy minek csináljak „félmunkát” ha lehet ez a gyakorlat szép is. Így hát újra az elejétől végigmentem az oktató videón és minél jobban koncentráltam az egyenes tartásra. Az egész testet aktívan kell feszíteni ahhoz hogy egyenes legyen a tartásotok ne feledjétek!

 

 

A második gyakorlat, amivel rengeteget foglalkoztam, a támaszmérleg…

Ez ugyanis a kedvenc gyakorlataim közé tartozik. De tavaly még egyáltalán nem hasonlított egy támaszmérlegre…

mésod1

 

Ennek a gyakorlatnak egész evolúciója van rám nézve… iszonyat nehezen sajátítottam el, és még ez se teljes. Néha megy zárt lábbal pár másodpercig, de azzal nem elégszek meg, mert jobbra vágyok..

Valamikor akkor kezdhettem el a gyakorlatot, amikor még nem sok ember tudta a workoutosok közül, még a haveromnak (Valkovszki Attila) se ment akkor nyújtott karral, amikor hozzákezdtem.

Régebben úgy edzettem rá, hogy varjú állásból nyomtam ki magam ebbe a tartásba… és akkor is látszódott a fejlődés, csak nem olyan átütően, mint amikor sima fekvőtámaszt csináltam csak annyira előredőlve, hogy a deréknál volt a kéz… minden fekvő után nyújtott karral tartottam ezt a pozíciót 4-5 mp-ig. Jelen pillanatban is így csinálom meg persze magával a gyakorlattal… már ameddig megy egy edzésen.

Közben elárulom, hogy a támaszmérleg mellett folyamatosan edzek, vagyis próbálok edzeni a fecske/maltese nevű gyakorlatra is.

 

mésod2

 

Még nem jó, nem teljes nem elég szélesen fogom, de lassan idővel jól fog menni: D

 

Az oldalsó függő mérlegem, ami az eltoló zászló, is javult valamennyit az elmúlt évben.

mésod3

 

A fölső képen szinte majdhogynem égnek állnak a lábaim és a karom is hajtva van. A mostani képen viszont már nyújtott a két kar és az áhított vízszint is megvan: D bár még nem tökéletes, szóval fordítani kell rá még figyelmet. Az alsó képen gyenge volt a vállam hozzá meg a karhajlító izmok is… nem tudtam kiengedni a könyökömet egyenesre, akkoriban a fegyencedzés 2 szerinte edzettem a zászlóm és felrugdostam földről. Most az oldalsó emeléseket csinálom Húzódzkodón felfogok és csak az oldal izmokkal emelek. Sokat javult, de még van egy törés a tartásomban, tisztában vagyok a hibákkal, majd kijavítom őket.

 

Megemlíteném még a híd gyakorlatot…

 

Ez a gyakorlat az, amit nagyon régóta csinálok. Remek stabilitást ad, és a gerinc körüli izmokat szépen megedzi. Ha erős a hidad, akkor mit is tudsz? pl ezt:

mésod4

 

Ennek a gyakorlatnak is javult a teherbírása valamennyit! (A kedvenc gyakorlatom) Ezt a gyakorlatot egyenesen az edzéseim eleje óta csinálom, mert nagyon tetszik, régebben végig mentem a fegyencedzés könyvben leírt edzésen, de ma már plusz súllyal szoktam csinálni. hátizsákban van maximum 10-12 kg és azzal csinálom állásból állásba, véleményem szerint ezeknek a dolgoknak köszönhető, hogy ekkora teherbírása lett a gyakorlatnak: D

 

Nagyjából ennyi lenne, amit sikerült néhány gyakorlatomon javítani idén! És rengeteget segített /segít tanácsokkal néhány ismerősöm, akiket meg is mutatnék egy képen.

 

mésod5

 

Mindannyian kiemelkedő sportolók, és közvetlen emberek. Edzéssel kapcsolatban remek tanácsokat tudnak adni! Engem nagyon motiválnak, mert mind az 5 sikeres ember: sportban és az életben egyaránt, elképesztő dolgokat vittek véghez, szerintem nem nagyon kell bemutatni őket!

 

Hogy tervezem tovább?

Elhatároztam, hogy csinálok egy fél éves evolúciót. Ami annyit tesz, hogy fél évig csak köredzéseket és intervallumedzéseket fogok csinálni. És a változást dokumentálni fogom. Remélem, hogy a kitartó munka meghozza majd az eredményt!

 

Köszönöm, hogy elolvastátok!

 

Szabi

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok and tagged , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.