Nincs időd edzeni? Tippek időhiányosoknak!

Reggeltől estig dolgozol? Kisbabád, gyermekeid vannak? Esetleg dolgozol is és gyermeked is van? Nehéz időt szakítani magunkra, tudom. De szeretnék Neked ötleteket adni, hogy hogyan tudsz mégis fél óra testedzést beiktatni a napjaidba. Én két Picivel vagyok itthon, így rengeteg, a gyakorlatban használható ötletem van számodra!

 

Először is el kell határoznod, hogy igenis, fogsz edzeni, és hajlandó vagy ezért áldozatokat hozni. Nem keresed a kifogásokat. Ha csak heti 3 x fél órád van edzeni, az is több, mint a semmi. Egészséged megőrzése érdekében minimum ennyi időt szánj a testedre!

Ha reggeltől estig nincs időd egyáltalán, akkor bizony az alvásidődből kell elvonnod némi időt. Vagy korábban kell ébredned és hajnalban sportolsz, vagy este később fekszel le. Ehhez bizony hatalmas akaraterő és elszántság kell! Pl., ha hajnalban, munka előtt edzel, akkor kb. 1 órával előbbre kell állítanod az ébresztőórát és akár fél 6-kor nekiállni a bemelegítésnek. Nem könnyű, de idővel meg fogod szokni és természetessé válik. A reggeli edzéstől egész nap pörögni fogsz, fitt leszel, a munkahelyeden megirigyelnek majd, mennyi energiád van! 🙂

 

Milyen edzést végezzek?

Ha este edzel, miután elaludt a család és elvégezted a teendőidet, már ne csinálj kardió edzéseket, csak erősítést. Súlyzózhatsz, megtornáztathatod hasizmaid, farizmaid. A fegyencedzés gyakorlatai is kitűnőek egy késő esti edzéshez. Ha kardióval felpörgeted magad, akkor esélyes, hogy órák múlva sem fogsz tudni elaludni.

Reggel jöhet bármi. Kardió, HIIT, erősítés, fegyencedzés, jóga, stb.

 

Hol tornázzak? Kicsi a lakás, mindenki alszik még…

Ha nincs helyed edzeni, mert alszik a család, kicsi a lakás, nem akarod zavarni őket, akkor vonulj el! Nálunk is kicsi a lakás, én a konyhába szoktam kivonulni. Ott van egy talpalatnyi helyem. De mehetsz a fürdőszobába is, ha ott férsz el.

 

Elmehetsz futni is hajnalban!

 

Hogyan tornázzak ilyen körülmények között?

• Ha van laptopod, vidd magaddal, tegyél be egy torna dvd-t, és már kezdheted is. Ha nincs laptopod, hagyatkozz az eddigi tapasztalataidra! Állíts össze magadtól egy fél órás tornát! Akár előző este is átgondolhatod a koncepciót, hogy mire szeretnél edzeni, milyen gyakorlatokat akarsz csinálni. Ha ez nem megy… vegyél egy füzetkét, keress az interneten gyakorlatsorokat, jegyzeteld le, tornázz az alapján!

 

• Ha a fegyencedzést csinálod, akkor csak a könyvet kell kivinned magaddal. 🙂

• Ha van laptopod és van rajta internet, akkor ezerféle videó közül válogathatsz. Youtube-on találsz „real time” edzéseket, jógát, intervall edzést, erősítést is, mindent. Keress olyat, ami Neked tetszik!

• Az edzést mindig bemelegítéssel kezdd, és nyújts a végén! Alapos nyújtásra főleg reggel van szükség.

Ha bármi kérdésed van ezzel a témával kapcsolatban, bátran keress minket!

 

Évi
babamamatorna.blogspot.hu

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Fitnesz and tagged .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.