Pavel Tsatsouline interjú

A sikeres Denis Minin, majd az azt követő Al Kavadlo interjú után a magyar Fegyencedzés csoport úgy döntött, hogy összedob egy újabbat. A választás most az orosz kettlebell nagymesterre esett: Pavel Tsatsouline-nak írtunk.

 

Hány éves kortól ajánlod a Kettlebellt?

Oroszországban általában 13 éves korban kezdik el, de a könnyű dinamikus gyakorlatokat már sokkal korábban el lehet kezdeni. A gyerek koncentrációs képességén, komolyságán és a szülők képességein múlik.

 

pavel4A dobozra guggolás módszerével szeretnék eljutni az egylábas guggolásig, milyen ismétlésszámmal ajánlatos dolgozni?

3-5

 

 

 

 

 

A Kettlebellt ajánlod egy kezdőnek?

Abszolút. A lendítések (swing) és felállások (get ups) a legjobb gyakorlatok mindenkinek, akik edzésbe kezdenek.

 

Milyen gyakorlatok tökéletesítésén dolgozol napi szinten?

Jelenleg a falnál, bütykökön (seiken) végzett kézállásban nyomásokon. Ez egy trükkös gyakorlat, mert nehéz úgy végrehajtani, hogy helyes legyen a váll mechanikája, működésbe hozzuk a hátat, miközben  a terhelés a bütykökre esik.

 

Melyek a kedvenc saját testsúlyos gyakorlataid?pavel1

Nyújtott lábemelések függeszkedésben.

 

Mi volt az a gyakorlat vagy gyakorlatsor ami után a legjobban meg voltál elégedve magaddal?

Egy 265kg-os elemelés pár éve.

 

Hogyan találkoztál először a saját testsúlyos edzéssel?

Ez egy olyan dolog, amit minden szovjet gyereknek csinálnia kell az iskolában.

 

Mi az az erőszint, amit szerinted el kell érni a saját testsúllyal végzett gyakorlatok során? (Húzódzkodásban?, Guggolásban?, Fekvőtámaszokban?)

20 húzódzkodás az egy jó és valóságos cél egy férfinak. Egy nőnek 7. Az egykezes- egylábas fekvőtámasz a férfiaknak és az egykezes fekvőtámasz a nőknek. Egylábas guggolás mindkét nemnek.

 

Mit gondolsz a Fegyencedzés című könyvről?

Az egy jó könyv.

 

Mi a véleményed a Calisthenics-ről?

pavel3A legnyilvánvalóbb előnye a szabadság. Bárhol edzhetsz, bármikor. Másrészt, ha egyre jobb vagy a saját tested mozgatásában, az segít elérni egy egészséges testkompozíciót. A fekvenyomásban vagy a guggolásban átverekedheted magad a holtpontokon. Ne próbáld meg ezt a húzódzkodásokkal. Harmadszor, a kihívást jelentő, alacsony ismétlésszámban végrehajtott saját testsúlyos gyakorlatok rákényszerítenek, hogy használd az erő kulcsfontosságú képességeit, pl. hogy feszes maradj a terhelés alatt. Lehet ronda a technikád és gyenge hasizmod, mégis fejlődhetsz jól a fekvenyomásban vagy a felrántásban. Sok sikert a csaláshoz az egykezes egylábas fekvőtámasznál!

 

 

Hány éve edzel?

Mindig is edzettem ;]

 

A főleg ízületfeszítésekre épülő harcművészeteket gyakorlóknak véleményed szerint a nyújtás terén van-e olyan dolog, amire fokozottan figyelniük kell?

Nyújts finoman mindkét irányban! Azáltal tedd magad rugalmasabbá, hogy a mestered óvatosan bemutatja rajtad az adott technikát, kb. félúton, hogy lekopognád. Innen építsd fel fokozatosan a feszességet és tartsd meg 10-20 mp-ig. A feszítettség ne legyen magas, inkább legyen egyenletes. Lélegezz! Nem a szabadulás miatt építed fel az erőt, hanem azért, hogy a szöveteidet ellenállóbbá tedd arra az esetre, amikor valaki túl keményen feszít meg.

 

Szerinted hogyan érhető el az egykezes húzódzkodás, mi a legjobb módja ezen cél elérésének?

Dolgozz plusz súllyal addig, amíg fel tudod magad húzni teljes húzódzkodással a tested 2/3ának megfelelő súllyal, és aztán kezdd el gyakorolni az egykezes húzódzkodást.

 

Tudnál néhány tipped adni a szabadon kézenálláshoz?

Nem, mert ez nem olyasvalami, amit gyakorlok. Kérdezd Lakatos Pétert.

 

A kettlebell visszatér 2 hetes robotoló és robbanékony blokk programját lehet alkalmazni testsúlyos gyakorlatoknál? Értem ezalatt, hogy például a robotolásnál lassú illetve statikus gyakorlatokkal dolgozik az ember míg a robbanékony blokkban dinamikus gyakorlatokkal dolgozik az ember.

Igen, írtam róla egy cikket a MILO-nak egy pár éve, “The Bulgarian Experiment”.

 

Mit gondolsz, az egylábas guggolást és az egykezes fekvőtámaszt, felválthatja a zárt lábas guggolás, és a sima fekvőtámasz?

Gyenge embereknek igen, amíg nem lesznek erősebbek.

 

pavel2

 

Szerinted az egylábas guggolás, és egykezes fekvőtámasz mellett a húzódzkodást is lehet GTG-vel csinálni? Mármint párhuzamosan a kettővel.

Igen.

 

Tervezel-e újabb könyvet, ha igen milyen témában?

Igen, most éppen egy új könyvön dolgozom. Tavasszal fejezem be. Majd elmondom neked miről szól, ha befejeztem.

 

A testedzésen kívül mi a hobbid?

Régi jó könyveket olvasni, például Jack Londontól.

 

Mi a kedvenc könyved? (nem feltétlenül edzéshez kapcsolódó)

Maradjunk az edzésnél! Earle Liederman Secrets of Strength c. könyve 1925-ből.

 

Köszönjük Pavel, igazán értékeljük a válaszaidat. Reméljük nem zavartunk nagyon.

Nincs mit!

 

A kérdéseket a Fegyencedzés csoport tagjai tették fel. A fordításban Koloszár Dani és Galba Zsolti segédkezett. A cikket írta:

 

Jay

jayworkout.blog.hu

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

 

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.