Miért a saját testsúlyos edzés?

Annyiféle edzésmódszer tárul a szemünk elé a mai világban, hogy nehéz dönteni, melyiket is válasszuk. Természetesen célfüggő. Mit akarsz elérni? Gondold végig magadban.

 

Most pedig lássuk, milyen előnyei vannak, ha a saját testsúlyos edzést választod.

A saját testsúlyos edzésben (Calisthenics) természetes mozgásokkal dolgozhatsz, ami azért nagyon jó, mert ezáltal arra használhatod a testedet, amire ki van találva. A ma oly divatos szóval illetve: funkcionális edzésmódszer. Rengeteg előnye van, ha ezt választod fő edzésednek, de az is hasznos, ha kiegészítésnek használod.

Nagyon kevés eszközre van szükség hozzá. A legtöbb gyakorlat elvégezhető eszköz nélkül is, ami kellhet, az egy húzódzkodó rúd. De ez is helyettesíthető, csak keresned kell egy erős fát, ami megtart. Ezért gyakorlatilag bárhol edzhetsz, bármikor. Legyen az nyaralás, de akár munkahelyen vagy iskolában is. Amennyiben pedig szert teszel egy húzódzkodó, esetleg tolódzkodó állványra, gyakorlatok sokasága válik elérhetővé. Eszköz nélküliségének köszönhetően pedig bárhol, bármikor brillírozhatsz vele 🙂

 

sarkanyzaszlo1

 

planche1     Hatalmas erőre lehet vele szert tenni. Sajnos valamiért lefokozódott az idők során a tisztelet a saját testsúlyos edzéssel megszerezhető erő előtt, sokaknak csak az jut eszébe, hogy a fekvőtámasz egy könnyű állóképességi gyakorlat. Ez azért van, mert sokan nem gondolnak bele, hogy hogyan is lehetne nehezíteni. Ha mondjuk azt mondom, hogy palánk fekvőtámasz, lábak a levegőben vízszintesen, és csak a karjaid erejével tartod és nyomod ki magad, az is könnyű, állóképességi gyakorlat? Vagy ha a húzódzkodás nem túl nehéz már egy idő után, vajon mit szólsz ahhoz, hogy egy kézzel húzd fel magad? Elképesztő szintekre lehet eljutni csak a saját testsúlyod használatával.

 

Kíméli és fokozatosan megerősíti az inakat és az ízületeket. Ez az egyik legfőbb előnye. Megelőzi a fájdalmakat, és nagyban hozzájárul a meglévő ízületi fájdalmak csökkentéséhez, vagy akár teljes megszüntetéséhez. Egy életre megkímélheted magad a fájdalmaktól, amikről sokan azt hiszik, hogy a korral mindenképpen jönni fognak.

A képességek mellett kialakítható vele a tökéletes fizikum. Bár ez a fogalom relatív, mert kinek mi a tökéletes. Nyilvánvalóan akinek Arnold Schwarzenegger a példaképe, annak szüksége lesz súlyzós edzésre (és szteroidokra..), de persze a legtöbbeknek szerintem tetszeni fog az is, amit ezzel elérhet: tökéletesen arányos, természetes, egészséges és erős test. Elég egy pillantást vetni az ókori görög szobrokra. Abban az időben még a saját testsúlyos edzésen volt a legnagyobb hangsúly.

 

Ha kedvet kaptál, és szeretnél jobban elmerülni a témában, olvasd el a Fegyencedzést!

 

Jay

Jay’s workout

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok, Saját testsúlyos edzés and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.