Szabadítsd ki a dühödet! – Haladó csípő-popsi nyújtás

Sokan talán találkoztatok már ezzel a cikkel korábban, de most ismét közlöm, ugyanis jön a folytatás is… igen, találtam egy pózt, ami még a dupla galambnál is jobban nyitja a csípőt, jobban nyújt, és talán nem az az egyetlen 🙂

Kezdjük azonban az elején:

Előfordul, hogy majd’ felrobbansz idegességedben? Vagy ha nem vagy ideges, de valami eszméletlen kedvetlenség költözött Rád, ami miatt nem tudod ellátni a napi teendőidet? Jellemzőek rád a hangulati ingadozások, netán téli depresszió gyötör? Van olyan, hogy mindenki és minden egyes apró dolog az idegeiden táncol és nem tudod, hogy miért? Nem bírod cérnával, ami sűrűn és könnyedén elszakad?

Mióta hajlottam párszor Bryan Kest hangjára, tudom, hogy a csípő, farizmok egy hatalmas nagy stressz “raktárként” vannak jelen, amelyet nem árt időről-időre felnyitni és ezzel együtt végre kiszabadítani magunkból a bennünk lakozó dühöt, levezetni a stresszt.

Eleinte gyűlöltem, ahogy Bryan azt kérte, maradjak benne a pózban. Fájt. Húzótt. Felrobbantott. Alig bírtam. Aztán idővel sikerült felnyitni Pandora szelencéjét, csakhogy a düh ilyenkor nem tombol tovább, hanem elillan! Ma már az ő gyakorlatát, ami a galamb póz, meg sem érzem, így “kénytelen” voltam elkezdeni egy sokkal erősebbet – a dupla galamb pózt. Mostanra már imádom nyújtani ezt a részt.

 

Az eleinte fájdalmas nyújtás élvezetessé vált és szinte érzem, ahogy a stressz elhagyja a testemet.

 

A vállak, a hát (főként felső része), a nyak ugyanilyen stressz raktárakként működnek, de most kifejezetten a csípő és farizmok nyitására adok 2 gyakorlatot. A második tehát az első továbbfejlesztése.

 

Pidgeon pose galamb póz

 

jogaduh2  jogaduh3

 

 

 

 

 

 

 

 

Állj egyenesen a matracod végében. Lépj előre egy nagy lépést az egyik lábaddal, majd ereszkedj mélyre, amíg az elöl lévő lábad combja párhuzamos nem lesz a talajjal. Dőlj előre felsőtesdből, tedd le a kezeidet a talajra kb. váll szélességben, támaszkodj meg tenyereiddel a talajon a bokád mindkét oldalán. Az elöl lévő lábfejed szépen lassan, apró bokamozdulatokkal irányozd az ellenoldali kezed mellé, majd azon túl. Ereszkedj le a talajra úgy, hogy a hátul lévő lábad elülső combizmát is megpróbálod letenni, a lábfejed teteje van a földön. Az elöl levő combod a hátulsó meghosszabbítása, a kettő együtt “egy egyenesen” helyezkedik el (persze valójában egymás mellett, hiszen a testünk ezt nem tenné lehetővé…). Ülj egyenesen. Könnyíthetsz a csípő feszülésén, ha az elöl lévő lábfejedet a csípődhez közel hozod. Ha viszont a testeddel párhuzamos ez a lábszárad, akkor a legnagyobb a feszülés. Maradj így 10 mp–ig minimum, majd nyúlj előre a kezeiddel és sétálj segítségükkel előre a talajon, ameddig csak bírsz. Az egyenes felsőtested és ne a fejed közelítsd a talajhoz! Ha elérted a maximumodat, tartsd 20 másodpercig. Ekkor már mindegy, hol vannak a kezeid. Ahogy Neked kényelmesebb. Végezd el a másik oldalra is.

 

 

Ha már könnyű, tovább léphetsz a dupla galamb pózra.

 

 

Double pidgeon pose dupla galamb póz

 

jogaduh4 jogaduh5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebben a pózban a két lábszárad a felsőtestedre merőleges. Az egyik bokád a másik lábad térdén, a másik pedig alatta van.

 

Ülj le a matracodra. Húzd fel az egyik lábadat, hajlítsd térdben és tedd le úgy, hogy a felsőtestedre merőleges legyen. Húzd fel a másik lábadat is, és tedd rá. Térdek és bokák pont egymáson. Ezek után kezdj el a kezeiddel előre sétálni. Ügyelj arra, hogy a hátad egyenes legyen. A mellkasoddal és NE a fejeddel közelíts a földhöz, a kezeddel húzd magad előre. A maximumodnál tartsd ki 20 másodpercig és ismételd meg a másik oldalra is.

 

A pózok eleinte frusztrálóak, de mostanra már biztosan lenyugodtál Laughing  Folytatása következik.

 

 

Metálozott testet,

Angelocska

Angelocska – Workout Girl

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.