Tanuljunk húzódzkodni!

 

Miért pont húzódzkodni?

  1. Mert oly sok gyakorlat pozitív hatását ötvözi ez az egy gyakorlat… vagy inkább fordítva? Mondhatnám azt is, hogy rengeteg ezek közül csak a húzódzkodás hatásait és/vagy mozudulatmenetét próbálja utánozni, több-kevesebb sikerrel. Gondoljunk csak a konditermi gépekre amelyeken különböző gyakorlatokkal válnak imitálhatóvá a húzódzkodás különböző típusai (pl. lehúzás nyak mögé, mellhez húzás). Aki megtanul húzódzkodni, annak nem lesz ezekre szüksége, ráadásul azonnal az egész teste dolgozni fog, hiszen a húzódzkodásba bekapcsolódak a törzsi izmok és a farizmok is. Arról nem is beszélve, hogy ez milyen nagy súly (a teljes saját testsúlyod) megmozgatását jelenti.
  2. Rengeteg időt spórolhatsz meg edzéseidből, ha tudsz húzódzkodni, ráadásul igen szépen formálja elsősorban a hát és a kar izmait, valamint növeli általános erőnlétedet.

 

Nem kell aggódni, akik nem tudnak húzódzkodni, azok is megtalálják a módját, hogy megdolgoztassák magukat és idővel húzódzkodni is tudjanak. Bármelyik szinten is legyél éppen, az a testednek elég stimuláció lesz az erősödéshez, fejlődéshez, formálódáshoz. Éppen ezért tehát nem kell feladnod, előbb-vagy utóbb bele fogsz erősödni a mozdulatba. Ez a cikk is azért születik, hogy minél többen tudják elérni céljaikat hatékony gyakorlatokkal.

 

 

Eszközök, amelyekre szükséged lesz: bármi, ami alkalmas a húzódzkodásra. Konditeremben erre alkalmas nyújtó, vagy Smith keret rúdja, otthon az ajtókeretre illeszthető önmegtámasztó húzódzkodó rúd, vagy futballpálya menti korlát, esetleg faág… a lényeg, hogy jó fogást találj rajta és ne billegjen.

Kellhet még egy pad vagy szék kezdetben az elrugaszkodáshoz, később pedig gumikötél vagy gumiszalag.

Nem a fegyencedzés módszerét veszem most alapul, hanem kicsit előveszem azt, hogyan tanultam meg én húzódzkodni. Ez még a fegyencedzés előtt volt.

 

 

A következőképpen sikerült eljutnom húzódzkodásig:

  1. lábujjhegyről elugrás: ez megadja a lendületet. Segítsünk azzal, hogy picit elugrunk. 3 sorozatban csináljunk annyit, amennyit bírunk, lehetőleg minimum 3×8-at.huzodz2
  2. ha már ez könnyű, jöhet a térdeléses módszer. Térdeljünk valamire, a karok így majdnem nyújtottak, mikor fogjuk a húzódzkodót/ágat/nyújtót stb. Kicsit rugaszkodjunk el a térdeinkről, ha lehet, csináljunk 3×8-at. Ha ennyi nem megy, csináljunk annyit, amennyi megy, utána térjünk vissza az 1.-re és végezzünk párat elrugaszkodva is.
  3. Térdelésből húzzuk fel magunkat. Karok majdnem egyenesek, de nem teljesen, és elugrás nélkül húzzuk fel magunkat. Ha nem megy több, segítsük magunkat elrugaszkodásokkal. Csináljunk annyit, amennyit csak bírunk.
  4. Gumikötelek. Először erős kötél, ami többet segít, majd egyre gyengébb, hogy minél kisebb legyen a segítség. Kössük a kötelet a rúdra, akasszuk be a térdünket (akár mindkettőt, de elég csak az egyiket is) és így húzódzkodjunk. Mikor leengedjük magunkat, a karjaink teljesen (vagy szinte teljesen) egyenesek!
  5. Ha a fentiből is megy 3×5, akkor próbálkozz a normál húzódzkodással. Szerintem menni fog, talán már 3×4 után is.
  6. Továbbfejlesztés. Ha már nem tudunk többet húzódzkodni, és nem fejlődünk sehová, akkor állítólag segítségünkre lehet a következő: tartsuk meg magunkat fenti pozícióban és kicsiket rugózzunk, engedjük le magunkat pár centire és azonnal vissza.

 

 

Hátizmoknak egy jó része és karizmok ezennel letudva 🙂

 

Az alábbi videómban is demonstrálom:

 

 

A rudat szűken fogd, lehetőleg vállszélesen. Ha feléd néz a tenyered, akkor a bicepszed is rendesen dolgozik. Ezt nevezik valójában chin-up-nak. Utána pedig jöhet a nehezebbje, amikor a bicepsz nem segít be annyira a munkába: ugyanezeken a lépéseken végigmehetünk egyéb kéztartásokban is. Nézzen előrefelé a tenyér, ezt nevezik pull-up-nak. A legnehezebb széles fogásban felhúzni magunkat.

 

 

 

Metálozott testet,

Angelocska

Angelocska – Workout-Girl

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Cikkek, tutorialok and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.