Torna szülés után – VIDEÓVAL

Aki aktívan élte meg a terhességét, és az utolsó napig tornázott, annak lehet, hogy az első kérdése az lesz (ez egy kis költői túlzás), miután megszült, hogy: „Mikor tornázhatok újra? Hogyan kezdjem?“.

Ebben szeretnék most segíteni Neked.

 

Szülés után azonnal?

Bizonyára jól tudod, hogy a szülést követő 6 hetet „gyermekágyas” időszaknak hívják. Ebben a 6 hétben kímélő életmódot javasolnak az orvosok. Ez alatt az idő alatt szervezeted regenerálódik, és fokozatosan kezdi visszanyerni szülés előtti állapotát. A hatodik hét végére a hormonszintek normalizálódnak, a szülés utáni erős vérzés teljesen megszűnik, a has kezd visszahúzódni, a gátseb pedig begyógyul. A szülész orvos a kismamát visszarendeli egy úgynevezett “hathetes kontrollra”: ilyenkor ellenőrzi a méh méretét, illetve a méhnyak és a gátseb gyógyulását is.

 

szulesutan3Ha óvatos vagy, megvárod a 6 hetes kontrollt, és ott rákérdezel, hogy szabad-e már tornába kezdened. De ha nem bírsz várni ennyit, mert már annyira az életed része a mozgás, akkor 4 hét után, nagyon laza átmozgató tornát végezhetsz, ha testileg jól érzed magad. Azonban ez a „laza torna” ne legyen megerőltetőbb, mint egy átlagos, otthon töltött nap teendői. A végtagjaidat átmozgathatod, súlyt még ne használj, illetve ne is ugrálj. Az intim izmaidat is kezdd el edzeni, csípőbillentésekkel (hátadra fekszel, csípő felbillent, hüvelyi izmok összeszorít, visszaenged), ezt akár szülést követő 4. 5. napon is elkezdheted. Először csak egy-kettőt csinálj, szép fokozatosan egyre többet.

 

 

Hogy jobban tudjak segíteni Neked az első tornában, készítettem egy tornavideót, kifejezetten olyan gyakorlatok vannak benne, amik szülés után jól esnek.

 

Laza gyakorlatok csak saját felelősségre.

Kérdezd meg orvosodat, hogy szabad-e már tornáznod!

 

 

 

Ezt a videót, vagy ehhez hasonló gyakorlatokat csinálhatsz hetente 3-szor, 4-szer. Majd kb. 2 hét után emelheted az intenzitást, pl. vehetsz kis súlyzót a kezedbe, vagy lábsúlyt köthetsz a lábadra, vagy, egy már jól bevált és általad kedvelt dvd-re is elkezdhetsz edzeni.

FONTOS: a hasizmaidat még ne erőltesd meg! Csak néhány hasprést végezz! Nagy erőt igénylő hasizomgyakorlatokat csak szülés után 2-3 hónappal kezdj el csinálni!

A kisbabádat is tologathatod a babakocsiban, eleinte csak 10-15 percet sétálj, majd erőnléted függvényében egyre hosszabb távokat tegyél meg.

 

szulesutan2A futással mindenképp várd meg a 6 hetes kontrollt. Ha mindent rendben talált az orvos, akkor elkezdheted, de nagyon óvatosan! A melleidet jól szorítsd le! Csak laza kocogást végezz eleinte, pl 1 perc kocogás, 1 perc séta, mindezt 20 percig. Idővel növelheted a tempót és a távot.

 

Ha hamar elkezdesz tornázni, akkor kb. 2-3 hónap után visszakerülhetsz arra a szintre ahol terhesség előtt voltál.

 

 

 

szulesutan1FONTOSNe hasonlítgasd magad másokhoz, sem terhesség alatt, sem szülés után!

Nem vagyunk egyformák, nem vagyunk a testünkből élő fitnessladyk. Kerüld a végleteket, légy Önmagad, érezd jól magad a bőrödben! Ne siettesd az időt, kell kb 3-4 hónap, mire a has teljesen leapad.

 

 

 

Arról, hogy szabad-e szoptatási időszak alatt edzeni, majd a legközelebbi cikkben fogok írni. De addig is, annyit elárulok, hogy: igen, és csak jót teszel vele! 🙂

 

 

 

Évi

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Fitnesz and tagged , , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.