Vissza az alapokhoz – a guggolás II.

Guggolni jó, de jól guggolni fontos. Olvasd el az előzményeket a cikk első részében.

 

A helyes guggolás során a térd semiképp sem esik befelé.  Amennyiben eldőlsz valamerre lefelé menet, nagy az esélye, hogy merev a vádlid és/vagy a boka mobilitásod javításra szorul. A vádlidat nyugodtan masszírozd ki egy szivacshengerrel, vagy teniszlabdával, a bokádat meg támadjuk be több irányból is.

 

 

Térdedet először a nagylábujjad, majd a kislábujjad irányába toljad.

bokaelőre
Sétálhatsz nyugodtan a talpad külső élén is.

bokabelsőél

 

Amennyiben a mélységgel van problémád, kezdjük el utánozni a guggolás testhelyzetét a földön fekve. Feküdj a hátadra, talpak a falon, testhelyzet mint egy jó mélyguggolás során, derék a földön. Fogd meg a térdeidet, és kezd magad felé húzni őket óvatosan, nyugodtan belelazulva a pozícióba.

 
hátonfekve
 

Amennyiben a térdeid befelé esnek, az alábbi mobilizációs gyakorlatot ajánlom kipróbálásra. Óvatosan próbáljátok meg először, mert rendkívül intenzív tud lenni. A legkényelmesebben egy csípőmagasságban lévő rúdon/asztalon/stb.-n tudjátok kivitelezni. Lábszáratok külső oldalát fektessétek fel magatok előtt, feszítsétek meg az izmokat, és dőljetek rá felső testtel. Néhány mély lélegzetvételt követően lazítsátok el a lábatokat és nyúljatok bele jobban. Ezt a módszert ismételgessétek, valamint próbáljatok több szögből is rádőlni a lábatokra.

 
kifelérotáció
 

Nem maradhat ki a korrekciós gyakorlatok királya sem, a serleg guggolás. Keressetek bármiféle súlyt, amit kényelmesen tudtok tartani a kezetekben. Könyökök lefelé néznek, terpesz olyan széles, hogy a könyökeid a térdeid belső oldalát súrolják. Húzd össze a lapockáid, mellkas kiemelve, és ereszkedj. A gyakorlatot könnyű progresszívvá tenni a súly növelésével.

 
serleg

 

 

Szép napot és jó edzést!

Samu

Mozogj-Tanulj-Szeress

 

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Facebook csoporthoz, hogy mindig értesülhess aktuális írásaink megjelenéséről.

 

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Általános cikkek, Cikkek, tutorialok and tagged , , .

3 Comments

  1. Pingback: Vissza az alapokhoz – a guggolás I. | Metálozott testek

  2. Pingback: Hogyan kezdjünk bele az alsótest erősítésébe 1. rész | Metálozott testek

  3. Pingback: 6 perces edzés az ünnepi forgatagban – Adventi naptár 3. | Metálozott testek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.