Zsírból fogyunk vagy izomból?

Egy versenyfelkészülést megelőzően tömegnövelési időszak szokott lenni, nálam épp ellenkezőleg történt: a verseny előtti rendkívül hosszú kihagyásom alatt jelentős izmot veszítettem. Biztosra kellett tehát mennem, hogy a továbbiakban izmot nem veszítek.

 

 

Újabb részlet a Bomba test 2 hónap alatt könyvből:

“Fontos tudnunk, vajon miből fogyunk, izomból vagy zsírból. Testemben a szénhidrátok vízjátéka gyakran megviccelte az érzékelésemet. Mi van, ha az izmokból fogyok és nem zsírból?

Hogyan is tudtam tehát, hogy az izmaim maradnak és a zsírréteget adom le?

A centik pont onnan mentek le, ahol a legtöbb zsírréteget raktároztam, viszont nem vagy csak alig változtak azokon a részeken, ahol ebből nem volt sok. Tehát 10 cm-t veszítettem hasból és csípőből, a karom viszont csak 1-2 cm-t csökkent, hiszen ott kevesebb volt a zsírréteg. Ha a karom is több centit csökkent volna, az azt jelentette volna, hogy az izom fogyott, vagy pedig az izom is fogyott, nem csak a zsír. Az utolsó hetekben sajnos a mellemből is jelentősen fogytam, mivel a mell zsírréteg, ez teljesen kivédhetetlen. Ennek ellenére viszont nem fogytam a hátamból, sőt, felszedtem rá több centit, ami figyelembe véve, hogy innen is jelentős zsírrétegtől szabadultam meg csak egyet jelezhet: közben sikerült rá izmot építenem!

 

A centiken túl figyelni kell a testzsírszázalékot is. Ideális esetben, heti 1%-ot csökken, a bőrredők pedig minimum 1 mm-t. Felejtsük el a gépeket, alkalmazzuk a bőrredő mérést. Azt kell tapasztalnunk, hogy hetente válik testünk egyre feszesebbé. Ha nincs alkalmunk bőrredőt mérni, elég, ha ellenőrizzük, hogy a megadott pontokon, főleg combon és hason egyre kevesebb zsírt tudunk csippenteni.

Egy jó támpont lehet az is, hogy milyen erővel tudjuk végezni edzéseinket. Ha gyengék vagyunk, nem tudjuk megmozgatni ugyanazokat a súlyokat, mint korábban és egyre kevesebbre vagyunk képesek, akkor fennáll a veszélye, hogy jelentősen csökkentek izmaink. Korábban 5 fekvő ment, most meg 1 sem? 60 kilós guggolás most már csak 45 kilóval megy? Helytelen. Arra kell tehát törekednünk, hogy végig ugyanolyan ellenállást tudjunk alkalmazni, vagy még növelni is tudjunk rajtuk. Nagyobb izom, erősebb test, ez most igaz.”

 

További részletek az akcióról: ÁRZUHANÁS

Legyen a Tiéd: megrendelés

Részletek a könyvből:
Tartalomjegyzék és bevezető mintaoldalakkal
Csak tartalomjegyzék
Lelassult anyagcsere
Kardiózzunk vagy sem?

image_print

Ez is érdekelhet

Posted in Bomba test 2 hónap alatt and tagged , , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kérlek, írd be az alábbit * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.